​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

روش تعیین حالت دست ها در زمان ژست دادن به مدل در عکاسی پرتره و مدلینگ

 

همانگونه که در برخی از مقالات پیشین نیز به آن اشاره نموده ایم ، به دست آوردن حالت صحیح دست ها  در زمان ژست دادن به سوژه یکی از مشکل ترین قسمت های کار عکاسی مدلینگ و به طور کلی عکاسی از سوژه های پرتره به شمار می آید .

در هر یک از سبک های عکاسی  پرتره ، نمایش حالت دست ها  اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ زیرا حالت و وضعیت آنها ،بیان کننده نکات بسیار زیادی در یک عکس می تواند باشد و اطلاعات مختلفی را در رابطه با سوژه با توجه به نوع قرار گیری دست های او می توان در عکس منتقل نمود .

در هر عکس پرتره ، حالت  و احساساتی  همچون مردانگی ، ظرافت زنانه ، قدرت ، لطافت و یا نشانگر عشق و محبت را با استفاده از وضعیت دست ها در یک عکس می توان نشان داد. بنابراین اینکه چه کاری باید انجام دهیم تا وضعیت  دست های سوژه ومدل در عکس به صورت  شیک و نرم به نظر برسند پرسشی است که در هنگام عکاسی پرتره باید به آن توجه داشته باشیم  .

دستها در چه وضعیتی باید باشند تا عواطف و احساسات را انتقال دهند ؟

در ادامه پاسخ به این سوالات و نکات بیشتردر این رابطه را مشاهده خواهید نمود .

آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ

از نمایش تمام قسمت های پیشت دست خودداری کنید 

در عکاسی مدلینگ از قرار دادن پشت دستها به سمت دوربین خودداری کنید تا ازین طریق بتوان جذابیت بصری بیشتری را ایجاد نمود .از آنجا که قرار گرفتن پشت دستها در برابر دوربین باعث بزرگتر نشان داده شدن دستها در مقایسه با واقعیت می شوند بنابراین در نظر داشتن این نکته اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت .

در رابطه با مدل های خانم ، نمایش قسمت های پشت دست باعث بزرگتر دیده شدن دست ها در مقایسه با حالت واقعی خواهد شد و در این شرایط دست های مدل به صورت بزرگ و مردانه در درون کادر تصویر دیده می شوند . همواره راهکاری را در نظر بگیرید تا دست ها به صورت مورب و متمایل دیده شوند و تمامی قسمت های پشت دست در کادر بندی دیده نشوند. 

آموزش عکاسی پرتره

حالت لطافت دستها

در مدل های خانم ، دستها به صورت طبیعی حالتی نرم و لطیف دارند و  برای نمایش این حالت از نرمی و لطافت ، در ابتدا باید از سوژه بخواهید تا در یک موقعیت راحت قرار گرفته و دستهای خود را به صورت نرم و آزاد نگه دارد  .

برای نرم و راحت کردن دست ها  درابتدا بهترین کار این است که از سوژه خود بخواهید یک بار دست های خود را به سمت بالا برده و مجددا پایین بیاورد .برای بهتری دیده شدن حالت دست ها حتی می توانید از او بخواهید که با انگشتهای خود بازی کند .

آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ

خم نمودن قسمت مچ دست

یک راهکار سهل و آسان برای ایجاد یک خط مورب از وضعیت صاف و ساده دست و ایجاد شکل و زاویه در کادر بندی سوژه خم نمودن قسمت مچ دست  مدل می باشد .  به خاطر داشته باشید در مدل های خانم زیباترین حالت فرد زمانی بهتر نمایش داده می شود که خطوط مورب به شکل طبیعی تشکیل شده و نمایش داده شوند .

 

از مدل بخواهید که کاری با دستهایش انجام دهد 

اغلب این سوال مطرح است که سوژه چه کاری با دستهای خود انجام بدهد ؟ یکی از ساده ترین پاسخ ها این است که از او بخواهید چیزی در دست بگیرد . مثلا می تواند دسته گل در دست داشته باشد ، لباس یا تور روی سر خود را در دست بگیرد با حلقه خود بازی کند ، و … اطمینان حاصل نمایید که تمامی این کار ها در وضعیت کاملا نرمال و به صورت طبیعی انجام شوند .در غیر اینصورت ژست مصنوعی به نظر خواهد رسید .

 

آموزش عکاسی پرتره

حالت دادن به دست ها در عکس های دو نفره 

در ژانر عکاسی از عروس و داماد ، تصور کنید که  در وضعیت مشابه ، چگونه می توانستید همسر یا عروس خود را با دست های خود در آغوش بگیرید .

می توان دست های طرف مقابل را گرفت ،می توان دست بر روی بازو ، قفسه سینه و یا دست بر روی صورت طرف مقابل قرار داد

( درست همانند لحظه گفتن جملات عاشقانه ) سوژه مرد می تواند دستها را دور کمر همسرش حلقه کند . چیزی شبیه به در آغوش کشیدن .

آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ

دست ها را به صورت بریده نشان ندهید

زمانی که دست ها را بر روی هم قرار می دهید و یا در زمانی که از سوژه ها می خواهید دستهای یکدیگر را بگیرند ؛ زاویه دید دوربین ، و سمت قرار گیری سوژه ها را به گونه ای انتخاب نمایید که دستها به طور کامل نشان داده شوند و در ادامه زاویه دید دوربین دستها بریده و بی انتها دیده نشوند .

 

لینک های مفید :

 

تکنیک های عکاسی پرتره

 

آموزش عکاسی پرتره

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش