​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

روش عکاسی از میکاپ و آرایش صورت

 

 

وجود میکاپ و آرایش بر روی صورت ممکن است در بی عیب و نقص دیده شدن چهره تاثیر گذار باشد و چهره فرد را بسیار بهتر از چیزی که هست نمایان سازد ، اما عکاسی صحیح از آن برای ارایه تصاویر در شبکه های اجتماعی و یا برای چاپ عکس ، کمی ممکن است چالش بر انگیز باشد. . عکاسی از آرایش اندکی با انجام پرتره های معمولی متفاوت است، بنابراین نکاتی وجود دارند که باید هنگام تنظیم عکس خود در نظر داشته باشید. با تمرین و کمی حوصله، می توانید اولین جلسه عکاسی  از آرایش خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهید و مهارت های زیبای یک میکاپ آرتیست را برجسته تر کنید.

1- یک پس زمینه تک رنگ را انتخاب کنید.

 اگر پشت مدل شما چیزهای زیادی وجود داشته باشد ، دیگر تمرکز تصویر و کادر بندی عکس شما روی آرایش نیست. یک دیوار، یک زمین، یا حتی پوستری را برای عکاسی از مدل خود در جلوی آن انتخاب کنید تا پس‌زمینه  سوژه شما به صورت بهم ریخته دیده نشود.

انواع پس زمینه های ساده را با قیمت نسبتاً ارزان در اکثر فروشگاه ها خریداری کنید. اگر می خواهید پس زمینه رنگی داشته باشید، فقط تعدادی فون رنگی را به دیوار بچسبانید و خطوط و درزهای روی هم را در مرحله ویرایش درست کنید.

2- برای نورپردازی از یک بیوتی دیش یا یک رینگ لایت استفاده کنید.

نورهایی که اشاره شدند ، هایلایت ها و سایه های آرایش را بدون ایجاد کنتراست شدید روی صورت مدل  نمایان می سازند . برای  به دست آوردن بهترین نتیجه، نور را طوری تنظیم کنید که ارتفاع آن کمی بالاتر از  صورت مدل شما قرار گیرد و آن را به سمت پایین زاویه دهید. در کلاس های آموزش نورپردازی پرتره ، روش نورپردازی باترفلای را به طور کامل توضیح می دهیم .

     اگر امکانات انجام نورپردازی با نور مصنوعی را در اختیار ندارید ، بنابراین نور طبیعی بهترین گزینه است. مدل خود را در یک روز آفتابی جلوی پنجره قرار دهید.

3- در چشم های مدل کچلایت ایجاد کنید .

با استفاده از یک رفلکتور یا هر نوع وسیله ای که قادر به بازتاب دادن نور از قسمت پایین صورت مدل می باشد ، مقداری از  نور را به سمت چشمان او  بازتاب دهید. بازتاب دادن مقدار کمی از نور به سمت چشمها ،  درخشش خوبی در چشمان مدل هنگام گرفتن عکس ایجاد می کند. همانگونه که در کلاسهای آموزش عکاسی بیانمی کنیم ، بازتاب نور در چشم سوژه را کچلایت می نامیم .

4- از یک لنز ماکرو برای ثبت عکس های کلوزآپ استفاده کنید.

برای برجسته کردن آرایش، لنز پرتره ای می خواهید که بتوانید با آن تا حد امکان به سوژه خود نزدیک شوید. یک لنز ماکرو برای این کار عالی است زیرا جزئیات دقیقی را که ممکن است لنزهای دیگر از دست بدهند را این لنز به راحتی به دست می آورد .

همچنین یک لنز ماکرو به شما اجازه می دهد تا به خوبی تمام ویژگی های چهره را به دست آورید و اگر شما یک متخصص بیوتی ریتاچ بعد از زمان عکاسی هستید ، جزئیات به دست آمده را در زمان ویرایش عکس به خوبی می توانید مدیریت کنید.

 

در زمان عکاسی

 1- از مدل بخواهید ابروهایش را مرتب کند و لب هایش را مرطوب نماید.

موهای سرگردان و پوسته های ریز روی پوست می توانند کار شما را به عنوان یک عکاس سخت تر کنند. اگر می‌توانید از قبل با مدل صحبت کنید، از او بخواهید ابروهای اضافی  خود را کنده یا موم بزند و از براق کننده و مرطوب کننده لب استفاده کند تا بعداً از ویرایش‌های غیرضروری اجتناب کنید.

     اگر مدل شما با موهای سرگردان یا لب های ترک خورده جلو دوربین ظاهر می شود، این پایان دنیا نیست. از میکاپ آرتیست بخواهید هر کاری که می تواند انجام دهد تا آرایش او  بی عیب به نظر برسد.

2- دوربین خود را روی دیافراگم f/9 و سرعت شاتر 1.160 تنظیم کنید.

 این کار باعث می شود که هد شات های شما بکر و حرفه ای به نظر برسند. ISO خود را روی 100 یا پایین ترین تنظیماتی که دوربین شما دارد، تنظیم کنید.

     اگر می‌خواهید به مدل خود نزدیک‌تر شوید و عکس‌های ماکرو بگیرید، دیافراگم را روی f/16 یا f/22 قرار دهید درهر صورت به وضعیت نوردهی با دوربین خود توجه داشته باشید .ما در اینجا چنین تصور می کنیم که شما به روشهای نوردهی و نورسنجی با دوربین تسلط دارید .

3- برای کادر بندی از اندازه نمای کلوزآپ یا تکنیک head & shoulders استفاده کنید

کادر بندی دوربین خود را طوری تنظیم کنید که از قفسه سینه تا کمی از فضای بالای سر سوژه عکس بگیرید تا بتوانید واقعاً جزئیات آرایش را در درون کادر تصویر خود نمایش دهید.

     همچنین می‌توانید بزرگ‌نمایی کنید ( از اندازه نماهای بسته تر استفاده کنید ) و روی ویژگی‌های فردی مانند چشم‌ها و لب‌ها تمرکز کنید. با این حال، اگر کل ظاهر و صورت مدل را نشان می‌دهید، بنابراین یک نمای کلوزآپ انتخاب دقیقتری می تواند باشد .

4- با استفاده از چندین زاویه دید مختلف عکس بگیرید.

در حالی که یک پرتره  با زاویه دید رو به رو همیشه عالی به نظر می رسد، انجام مکرر آنها می تواند کمی خسته کننده و کسل کننده شود. سعی کنید از مدل خود از بالا، پایین یا با لنز دوربین کج شده عکس بگیرید تا زوایای بیشتری از آرایش او به دست آورید.

     این همچنین می تواند به شما کمک کند تا نقاط برجسته و سایه های مختلف را انتخاب کنید، که می تواند عکس های مختلفی را ایجاد کند.

 

در زمان ویرایش عکس

1- رنگ آرایش را تقویت کنید.

اگر سایه چشم یا رنگ لب در عکس‌های شما کمی ضعیف به نظر می‌رسد، از یک نرم‌افزار ویرایش عکس برای بهبود رنگ یا کشیدن آن به سمت بالا استفاده کنید. شما می توانید این کار را با سایه چشم، خط چشم، و رژ لب انجام دهید تا واقعاً رنگ ها را به صورتی کاملا برجسته تر نمایش دهید .

توجه داشته باشید که بیوتی ریتاچ یک زمینه کاملا تخصصی است و ما در اینجا تنها به برخی از مهمترین نکات اشاره می کنیم و در کلاسهای عکاسی مدلینگ ، در کلاس  های آموزش نورپردازی مدلینگ و در ، صدها نکته در رابطه با این سبک از عکاسی و ریتاچ را مورد اشاره قرار می دهیم .

2- چشم ها را با رنگ سفید روشن کنید.

 پرتره ها با یک تلنگر نور در چشمان سوژه بسیار بهتر به نظر می رسند. از رنگ سفید برای اضافه کردن یک شکل هلال مانند در داخل مردمک مدل خود استفاده کنید تا به نظر برسد که نور از آنها می تابد.

     این یک ترفند خوب برای استفاده در صورتی است که هنگام عکاسی از مدل خود نور پردازی حرفه ای نداشتید.

     وقتی چشم ها را ویرایش می کنید زیاده روی نکنید! بهبود بیش از حد در این بخش می تواند به یک عکس غیر طبیعی منجر شود و همواره توجه داشته باشید که این یک راه عالی برای اصلاح سایه چشمی است که کمی بیش از حد ظریف یا بافتی برای دلخواه شماست.

3- پوست مدل را کمی صاف کنید.

همه افراد دارای منافذی بر روی پوست خود هستند و آرایش باعث افزایش خطوط و شکاف های پوست می شود. از نرم افزار ویرایش خود برای یکدست کردن پوست مدل برای ایجاد یک بوم صاف و یکدست استفاده کنید.

شما مجبور نیستید تک تک لکه ها یا منافذی را که می بینید ویرایش کنید. آرایش و عکاسی با ظاهر طبیعی در حال افزایش است و تار شدن بیش از حد پوست مدل شما می تواند آنها را شبیه یک ربات کند.

4- رنگ پوست مدل را با منحنی های رنگی تقویت کنید.

این یک کار تخصصی است و نیاز به دقت و دانش زیادی دارد

 رنگ های دارای تنالیته پایین (قرمز، صورتی، آبی، سبز، نارنجی یا زرد) را انتخاب کنید سپس آن رنگ ها را در عکس افزایش دهید تا رنگ پوست آن ها روشن شود. این باعث می‌شود عکس شما طبیعی‌تر به نظر برسد و ویژگی‌های مدل را افزایش دهد.  اگر مطمئن نیستید رنگ پوست مدل چیست، اشکالی ندارد! با چند منحنی رنگی مختلف بازی کنید تا زمانی که رنگی را پیدا کنید که به نظر شما خوب است.

5- با ابزار براش به ابروها و مژه ها عمق دهید.

 رنگ ابروها یا مژه های مدل را مطابقت دهید، سپس از ضربات کوتاه در نرم افزار ویرایش خود برای اضافه کردن موها یا مژه ها استفاده کنید. هرچه بیشتر اضافه کنید، مژه ها و ابروهای مدل ضخیم تر و پرتر به نظر می رسند.

این یکی دیگر از زمینه هایی است که در انجام آن باید مراقب باشید. اگر زیاده روی کنید، آرایش مدل ممکن است تغییر کرده و یا مصنوعی دیده شود .

امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید . عکاسی از میکاپ و آرایش یکی از زمینه های بسیار پول ساز و پر درآمد برای عکاسان جوان است و من در کلاس  های عکاسی پرتره به مقدار زیادی نکات مرتبط با عکاسی از مدل های بیوتی و فشن را توضیح می دهد. در صورتی که به یادگیری حرفه ای این سبک از عکاسی علاقمند هستید ؛ در قسمت دوره های آموزش عکاسی با سرفصل های این سبک آشنا خواهید شد .

 

تهیه و تنظیم : فرهاد مولایی – مربی آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش