​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

6 نکته برای شروع یک کسب و کار موفق در عکاسی از نوزادان

 

اگر تمایل دارید تا در زمینه تخصصی عکاسی از کودک و نوزاد مشغول به کار شوید ، این مطلب را برای شما نوشته ام و همین ابتدای مطلب می توانم به شما اطمینان دهم که اگر خوب و صحیح آموزش دیده باشید و نکات مطرح شده در اینجا را به کار ببندید ، بدون شک به موفقیت های بسیار بزرگی دست خواهید یافت .

 شاید شما قبل از این  یک کار تمام وقت داشته اید و اکنون تصمیم گرفته اید که کار پاره وقت خود را به یک حرفه تمام وقت تبدیل کنید. یا شاید، شما یک هنر جوی تازه فارغ التحصیل شده عکاسی از مدرسه هنر هستید. صرف نظر از اینکه چگونه به این تصمیم رسیده اید، اگر تصمیم گرفته اید در این جایگاه بسیار رقابتی که برای خودتان کار کنید ، پس با من همراه باشید .

آموزش عکاسی - کلاس آموزش عکاسی

در حالی که ممکن است استعداد، مهارت و تخصص لازم برای موفقیت در این زمینه را داشته باشید، راه اندازی یک کسب و کار موفق عکاسی در زمینه عکاسی از  نوزاد و کودک می تواند به همان اندازه چالش برانگیز باشد.

 نکات زیر را برای کمک به شروع سفر خود بررسی کنید.

1. آماده باشید تا کسب و کار خود را از پایه اجرا کنید.

بله، شما یک هنرمند پرشور و خلاق هستید، اما برای موفقیت به عنوان یک فریلنسر در یک جایگاه رقابتی، باید یک کارآفرین باهوش نیز باشید. راه اندازی کسب و کار خود مستلزم  سختکوشی بسیار زیاد و تسلط بر برخی از مهارت های اضافی است. شما باید همزمان با سایر مهارت های خود ، یک نماینده خدمات مشتریان، مدیر بازاریابی، حسابدار، کارشناس رسانه های اجتماعی، متخصص روابط عمومی، سازنده وب سایت، دستیار اداری، مدیر مالی و مدیر عامل نیز  باشید.

به مرور زمان و با پیشرفت کار ، همانطور که کسب و کار خود را توسعه می دهید، در نهایت ابزارهای بسیار زیادی را در دست خواهید داشت که با استفاده از آنها قادر خواهید بود تا برخی مسئولیت هایی را که خارج از شرح شغل اصلی شما هستند، به متخصصان مورد اعتماد محول کنید. اما به عنوان یک استارت آپ، یادگیری نحوه اداره کسب و کار  از پایه برای شما مفید است.

آموزش عکاسی - کلاس آموزش عکاسی

2. اهداف تجاری واضحی را تعیین کنید و نوع مشتریان مورد نظر خود را تعیین کنید.

هیچ کسب و کاری بدون اهداف تجاری مشخص و مشخص موفق نخواهد شد. باید مشخص کنید که دوست دارید چند ساعت در هفته کار کنید، چه مقدار پول باید برای مخارج مختلف کنار بگذارید، و چه مقدار پول باید در سال به دست آورید تا به این اطمینان خاطر دست یابید که کسب و کارتان از دوام و بقای کافی برخوردار خواهد بود . خرید برخی از نرم افزار های حسابداری نیمه حرفه ای ارزان قیمت  و نرم افزار های برنامه ریزی بودجه و درآمد و هزینه را در دستور کار خود قرار دهید .

مهمتر از آن، شما باید بازار هدف خود را تعریف کنید. در چند ماه اول، ممکن است مجبور باشید در انتخاب مشتریان کمتر حساس بوده و دقت عمل زیادی به خرج ندهید ، زیرا هنوز در حال ایجاد کسب و کار و افزایش شهرت خود هستید. با این حال، با گذشت زمان، اگر می خواهید کسب و کار خود را سودآور نگه دارید، باید بر جذب مشتریان مناسب تمرکز کنید.

شما باید بازار هدف خود را مشخص کنید و نوع مشتریان مناسب برای خود را تعیین کنید. با انجام این کار شما  می‌توانید مشتریان مناسب را راحت‌تر به سمت کسب‌ وکار خود جذب کنید و مشتریانی که توانایی مالی پرداخت دستمزد شما را ندارند، ارزش‌ها یا اهداف زیبایی‌شناختی شما را به اشتراک نمی‌گذارند و ممکن است خیلی دور از موقعیت مکانی شما باشند، را به راحتی حذف کنید.

آموزش عکاسی - کلاس آموزش عکاسی

3. بسته های قیمتی ایجاد کنید، پیش نویس قرار دادها را آماده کنید .

شما باید بدانید که چقدر  لازم است تا برای ارایه خدمات خود به مشتریان خود هزینه کنید. علاوه بر این، نرخ های شما نباید به طور قابل توجهی بالاتر یا کمتر از آنچه دیگر عکاسان در منطقه شما دریافت می کنند باشد. برای تعیین نرخ های منصفانه، باید از نرخ هایی که سایر عکاسان نوزاد و کودک در منطقه شما دریافت می کنند به خوبی آگاهی داشته باشید .

همچنین برای اطمینان از عملکرد دقیق  کسب و کار خود و ترسیم همه انتظارات از قبل، باید الگوهای قرارداد را پیش نویس کنید.

پیش نویس قرارداد شما باید شامل موارد زیر باشد:

قرارداد فروش نهایی

این قرارداد در روز انجام جلسه عکاسی امضا می شود و مشتری را از شرایط و قیمت های فروش نهایی مطلع می کند. این قرار داد همچنین به گونه ای تنظیم می شود که تمامی راه های انصراف و پشیمان شدن مشتری را ببندد و اجازه بر هم زدن آنرا به مشتری نمی دهد .

قرارداد طراحی آلبوم

 تولید یک آلبوم برای مشتری می تواند مقادیر زیادی برای شما هزینه داشته باشد. امضای این قرارداد به این معنی است که مشتری قبل از سفارش آلبوم، تمامی شرایط را متوجه شده است و هزینه های انجام آنرا  پذیرفته است.

فرم رسید  تحویل محصول

 با امضای این قرارداد، مشتری می پذیرد که تمامی محصولات سفارش داده شده را از شما دریافت کرده است.

آموزش عکاسی - کلاس آموزش عکاسی

4. تجهیزات عکاسی مناسب، لوازم جانبی، نرم افزار ویرایش، و موارد دیگر را خریداری کنید.

به عنوان یک عکاس نوزاد و کودک ، شما معمولاً دو نوع عکاسی را به طور معمول باید انجام دهید:

 عکاسی در استودیو و آتلیه  

و عکاسی سبک زندگی و فضای باز.

 برای جلسات  عکاسی در آتلیه می توانید بخشی از محیط خود را به یک استودیو حرفه ای تبدیل کنید. در صورت عدم وجود بودجه و امکانات کافی همیشه این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید  یک فضای استودیویی را برای زمان های عکاسی اجاره کنید.

جدا از ایمن سازی و ایجاد فضای مناسب استودیو برای انجام کسب و کار خود، همچنین باید تجهیزات عکاسی مناسب، لوازم جانبی، نرم افزار ویرایش و موارد اضافی را نیز خریداری کنید تا کار خود را آسان تر کنید. همه اینها در فروشگاه های لوازم عکاسی موجود هستند و با کمی جستجود در اینترنت به راحتی می توانید مناسب ترین قیمت ها را پیدا کنید.  بنابراین دیگر مشکلی نخواهد بود. اما مهم است که فقط آنچه را که نیاز دارید خریداری کنید. تجهیزات عکاسی به طور معمول وسایلی گران قیمت هستند  و اگر شما نمی خواهید با سرمایه گذاری در تجهیزات گران قیمتی که هرگز از آنها استفاده نمی کنید، دچار اشتباه شوید بنابراین قبل از خرید ، حتما با یک فرد با تجربه ( مربی عکاسی ) مشورت کنید .

لوازم جانبی عکاسی  نیز لوازمی گران  قیمت هستند، به همین دلیل مهم است که روی موارد مناسب سرمایه گذاری کنید. بهترین کار این است که در ابتدا  به خوبی تحقیق کنید و با افراد با تجربه تر مشورت نموده و سپس با کسب تجربه (و درآمد) بیشتر، به آرامی مجموعه لوازم خود را ایجاد کنید.انواع مختلفی از لوازم و وسایل عکاسی از نوزاد در فروشگاه های تجهیزات عکاسی  وجود دارند . با توجه به سبک عکاسی و نورپردازی خود ، وسایل مناسب را خریداری کنید و از تهیه ابزار و لوازمی که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند ، خودداری نمایید .

هرگز از وسایل شکستنی، قابل اشتعال یا مسمسومیت زا  که ممکن است به هر طریقی نوزاد را به خطر بیندازند ، استفاده نکنید.

در مورد نرم‌افزار های ویرایش تصویر ، Adobe Photoshop و Adobe Photoshop Lightroom  دارای آخرین استانداردهای صنعتی هستند، ولی با اینحال تعداد زیادی از  نرم‌افزارهای تجاری دیگری نیز برای شما وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید .

اگر به عکاسی نوزاد به شکل حرفه ای تر فکر می کنید و تمایل دارید تا آنرا برای مدت زمان طولانی تری انجام دهید ؛ به تهیه لوازم زیر نیز توجه داشته باشید .

پایه و گیره های پس زمینه

بخاری فضا (برای حفظ دمای مناسب در استودیو برای نوزاد)

تجهیزات صوتی که نویز سفید تولید می کنند (برای جلوگیری از مبهوت کردن نوزاد با صدای شاتر دوربین)

آموزش عکاسی - کلاس آموزش عکاسی

5. نام تجاری و نمونه کار خود را بسازید.

برای بازاریابی موفقیت آمیز  در زمینه کسب و کار خود، باید یک برند  با هویت بصری قوی ایجاد کنید. عناصر بصری موجود در لوگو، وب سایت و لوازم جانبی شما باید به طور خاص و برای شما ساخته شوند تا برای مادران باردار، والدین و همچنین کودکان خردسال جذاب باشند.

تصاویر طبیعی ، رنگ‌های پاستیلی ملایم و سایر عناصر بصری مادرانه برای برند شما مناسب هستند. برای اطمینان از دستیابی به نتایج مطلوب  ، با یک طراح گرافیک مشورت کنید تا به شما در ایجاد هویت بصری برندتان کمک کند.

برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان احتمالی باید یک کامل به وجود آورید و شما باید پکیج تبلیغاتی خود را با دقت در طول زمان بسازید و ویرایش کنید، زیرا این پکیح یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی کسب و کار شما  به شمار می آید. در مورد نمایش نمونه کارها، آپلود آن را در وب سایت خود، ارسال آن در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود  و چاپ آلبوم های فیزیکی یا بروشورهایی برای نمایش به مشتریان در محل در نظر بگیرید.

آموزش عکاسی - کلاس آموزش عکاسی

6. بر بازاریابی دهان به دهان و بازاریابی دیجیتال تمرکز کنید.

بازاریابی دهان به دهان یکی از موثرترین ابزار برای به دست آوردن مشتریان جدید و رشد کسب و کار شما است. با تولید نمونه کارهای  عالی، ارائه محصولات در زمان مناسب، و رفتار توام با صبر و احترام  نسبت به نوزادان و والدین آنها، شانس خود را برای دریافت نظرات مثبت از مشتریان خود افزایش خواهید داد. آنها با کمال میل شما را به والدین دیگر معرفی می کنند ، و سپس برای پرس و جو و رزرو وقت  با شما تماس خواهند گرفت.

به همان اندازه که بازاریابی دهان به دهان ارزشمند است، بازاریابی دیجیتالی نیز دارای ارزش بسیار زیادی  است. جدا از به وجود آوردن یک وب سایت تجاری به روز، شما همچنین باید پروفایل های به روز رسانه های اجتماعی را در پلتفرم های کلیدی مانند فیس بوک و  اینستاگرام داشته باشید. با حضور موثر در شبکه های اجتماعی و تولید محتوای مناسب شما همیشه در معرض دید مشتریان خود قرار خواهید داشت و مشتریان جدید نیز با جستجو در شبکه های اجتماعی شما را پیدا خواهند کرد .

 

در نهایت، شما باید به استخدام یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر برای کمک به رشد کسب و کار خود فکر کنید. آژانس های بازاریابی دیجیتال از تاکتیک های مختلفی مانند بهینه سازی موتورهای جستجو، تبلیغات پولی، وبلاگ نویسی و بازاریابی رسانه های اجتماعی برای تبلیغ کسب و کار شما به صورت آنلاین استفاده می کنند. یک استراتژی بازاریابی دیجیتال با برنامه ریزی دقیق می تواند سرنخ ها و چشم اندازهای جدیدی برای کسب و کار شما ایجاد کند. این سرنخ ها و مشتریان بالقوه را می توان پرورش داد و به مشتریان جدید تبدیل کرد.

نوزادان ممکن است همیشه آسان‌ترین سوژه برای گرفتن عکس نباشند، اما چالش‌های عکاسی از نوزادان چیزی است که آن را بسیار پرارزش و پرسود می‌کند. چه عکاس حرفه ای باشید که وارد یک شغل جدید می شوید یا یک عکاس پاره وقت که تمایل دارد تا حرفه موقت خود را  را به یک حرفه تمام وقت تبدیل می کند، با ترکیب مهارت های فنی و دانش تجاری خود، در کمترین زمان ممکن یک کسب و کار پررونق در زمینه عکاسی کودک خواهید داشت.

 

تهیه و تنظیم : فرهاد مولایی - مربی آموزش عکاسی و نورپردازی

 

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش