​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

در شغل عکاسی چگونه باید تبلیغ کنیم ؟

 

به عنوان یک عکاس، تبلیغات کسب و کار شما یکی از حیاتی ترین جنبه های موفقیت شما است. در این بازار و در شرایط اقتصادی فعلی ، با وجود رقابتهای  فراوان، شما خود را از سایر رقیبان خود در بازار عکاسی ، باید متمایز کنید. به جای این نگرش سنتی که تبلیغات را به عنوان یک مرحله اضافی و یا هزینه غیر ضروری در نظر بگیرید ، به این فکر کنید که  تبلیغات موثر می تواند کسب و کار فعلی شما را بهبود بخشیده و مشتریانی را به سمت شما جذب کند که معمولاً به سراغ شما نمی آیند. با افزایش حضورخود در دنیای دیجیتال و با استفاده از روش‌های سنتی و استفاده از تبلیغات و پیشنهادات مختلف ، می‌توانید یک برنامه تبلیغاتی معنادار و کارآمد ایجاد کنید که به افزایش فروش و فعالیت شما در زمینه های مختلف عکاسی کمک می‌کند.

روش اول : افزایش حضور در دنیای دیجیتال

یک وب سایت کارآمد بسازید.

ایجاد یک سایت کارآمد ، اولین گام در تبلیغات موفقیت آمیز کسب و کار عکاسی آنلاین شامل است. وب سایت شما باید حاوی نمونه هایی از کارهای گذشته باشد و اطلاعات تماس شما را در یک موقعیت مخصوص نمایش دهد تا مشتریان جدید بتوانند با شما تماس بگیرند و یا ایمیلی دریافت کنند. با قرار دادن کارهای جدیدتر در صفحه اصلی سایت، استعدادها و توانایی های خاص خود را بیشتر  نمایش دهید.

به طور معمول عکاسان درک بسیار بالایی از جنبه های زیبایی شناختی و ترکیب بندی در محیط های مختلف دارند و یک وبسایت با طراحی ضعیف و ساختار نازیبا ، به افزایش تبلیغات شما هیچ کمکی نمی کند.

سایت عکاسی خود را تا حد امکان ساده و سرراست نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که امکان انتقال میان صفحات مختلف وبسایت به آسانی امکان پذیر است و اطلاعات غیر ضروری یا هر چیزی که ممکن است مشتریان بالقوه شما را گیج کند از داخل صفحات سایت حذف کنید.

وارد صفحات تجاری شوید.

سایت هایی که آگهی های تجاری و یا آگهی های رایگان را ارایه می دهند ؛ به بیشتر دیده شدن شما و کمک به افراد مختلف برای برقراری ارتباط با شما کمک می کنند. در زمان آگهی کردن در هر یک از محیط های تجاری آنلاین ،‌ مطمئن شوید که ورودی‌های وب‌سایت خود را برچسب‌گذاری کرده و کلیدواژه‌های مرتبط با سایت خود را وارد کرده‌اید تا زمانی که مردم برای عکاسی در منطقه خود جستجو می‌کنند بتوانند صفحه شما را پیدا کنند. در هر یک از سایت های آگهی دهنده ،‌ با نظرات مشتریان همراه باشید و مطمئن شوید که شخصاً و مستقیماً به هرگونه انتقاد یا بررسی بد مشتریان قبلی پاسخ می دهید.

هر یک از وبسایت های مرجع که قادر به ایندکس کردن و قرار دادن سایت شما در فهرست وبسایت های معتبر هستند نیز می توانند به توسعه کسب و کار آنلاین شما کمک کنند. به یاد داشته باشید که اطلاعات تماس خود را ارائه دهید و یک لینک از وب سایت خود را در صفحات کسب و کار خود اضافه کنید.

رسانه های اجتماعی خود را به طور منظم به روز نگه دارید. رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که با مشتریان آینده یا طرفداران کار خود ارتباط برقرار کنید. یک صفحه توییتر، ، اینستاگرام، فیس بوک، پینترست و فلیکر فعال داشته باشید. اگر وقت ندارید سعی نکنید همه پلتفرم ها را در حالت متعادل حفظ کنید. چند پلتفرم در شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید و مطمئن شوید که پست‌های با کیفیتی دارید. این کار را با جالب و مرتبط کردن پست های خود انجام دهید. کارها  آثار خود را در شبکه های اجتماعی ارسال کنید تا مهارت ها و استعدادهای خود را نشان دهید.

 

با قابلیت های مختلف موجود در هر یک از شبکه های اجتماعی آشنا شوید و مفید ترین شبکه های اجتماعی برای فعالیت های خود را پیدا کنید . به عنوان مثال با ویژگی های مختلف پست و استوری گذاشتن در اینستاگرام آشنا شوید و با ارایه اثار خود در ساعتهای مختلف تلاش کنید تا نمونه کارهای خود را در معرض دید تعداد بیشتری از افراد قرار دهید . حضور فعال در شبکه های اجتماعی و دنیای دیجیتال کلید موفقیت شما به شمار آمده و باید نسبت به آن حساس باشید.

یک نمونه کار آنلاین با کیفیت بالا داشته باشید.

پورتفولیوی آنلاین شما باید کاتالوگ بزرگتری از تصاویر دیجیتالی با کیفیت بالا باشد که بتوانید آن را برای مشتریان بالقوه ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که از طراحی واکنشگرا استفاده کنید تا تصاویر مختلف در ابعاد متفاوت قابل دسترسی باشند.

فقط با کیفیت ترین کار خود را انتخاب کنید و در صفحه آنلاین خود قرار دهید و اگر عکسی به هر دلیلی مشکوک است، نباید آنرا در نمونه کارهای آنلاین خود قرار دهید. .

از مشتریان خود نظر سنجی کنید.

بسیاری از مشتریان اول ، بر اساس نمونه کار و یا کیفیت محصولاتی که ارایه کرده اید با شما قرار داد می بندند اما در مراحل بعد ، اخلاق و رفتار و شخصیت و میزان آگاهی علمی شما از تاثیرگذاری بالاتری در جذب مشتریان بالقوه برخوردار می باشد. یک بخش نظر سنجی در هر یک از پلتفرم های خود ایجاد نموده و از مشتریان قدیمی خود در رابطه با ویژگی های اخلاقی و شرایطی که در طول زمان کار با شما تجربه کرده اند ، نظر سنجی کنید.

این نظر سنجی ها را در سایت یا شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید و ازاین طریق مشتریان جدید که احتمالا قصد کار کردن با شما را دارند با اخلاق و رفتار شما آشنا شده و بیشتر برای کار کردن با شما رغبت پیدا می کنند  .

 

روش 2 : تبلیغات سنتی

برای رویدادهای خیریه عکس بگیرید.

در حالی که نباید به کار کردن به صورت رایگان عادت کنید، گاهی اوقات عکاسی برای یک رویداد خیریه می تواند موقعیتی باشد که به توسعه شغل شما کمک کند. در این رویدادها نه تنها ممکن است در پیشنهادات بیشتری دریافت کنید، بلکه نمونه کارهای بیشتری نیز برای اضافه کردن به مجموعه خود در اختیار خواهید داشت. در محل زندگی خود با سازمان های خیریه محلی تماس بگیرید و ببینید که آیا به کسی برای عکس گرفتن در مراسم های بعدی نیاز دارند یا خیر.

اگر تجربه حرفه ای زیادی ندارید، انجام کار رایگان برای یک رویداد خیریه فرصت خوبی برای افزایش نمونه کار های حرفه ای شما می باشد .

گاهی اوقات عکاسی رایگان برای یک سازمان محلی کوچک ، یک روزنامه و یا یک وبسایت خبری به مقدار زیادی به بیشتر دیده شدن و شناخته شدن شما کمک می کند .

یک شبکه منسجم از مشتریان ایجاد کنید.

در هر زمام و در هر مکان ممکن تلاش کنید تا با افراد جدید بیشتری آشنا شوید . شبکه دوستان و آشنایان خود را گسترده تر کنید و در هر یک از موقعیت های جدید نسبت به ورود افراد جدید به گرمی استقبال کنید. برای افراد تازه وارد به حیطه آشنایی خود وقت بگذارید و تلاش کنید تا تمامی اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهید . همچنین تلاش کنید تا خودتان نیز در میان جمع ها و گروه های جدید قرار بگیرید. آشنا شدن با افراد جدید به توسعه شبکه دوستان شما بیشتر کمک می کند.

     شما می توانید در گردهمایی های اجتماعی، افتتاحیه گالری ها، یا جلسات هنرمندان شبکه سازی کنید. اگر عکاسی عروسی انجام می‌دهید، شبکه‌سازی در نمایشگاه‌های عروس نیز ممکن است باعث کار شما شود.

یک نمونه کار فیزیکی داشته باشید.

در حالی که بیشتر کارهای شما به صورت آنلاین مشاهده می شود، به عنوان یک عکاس حرفه ای مهم است که حداقل یک نمونه کار چاپی داشته باشید تا به مشتریان بالقوه یا آژانس هایی که به دنبال استخدام شما هستند بتوانید آنرا نشان دهید. عکس‌های با وضوح بالا را به چاپخانه ببرید و بهترین نمونه کارهای خود را با کیفیت عالی چاپ کنید. آلبوم های چاپ شده تاثیرگذاری بسیار زیادی در جذب مشتریان بالقوه ارایه می دهند.

در روزنامه ها و مجلات قدیمی آگهی کنید.

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق کار شما احتمالاً آنلاین به دست می‌آید، تبلیغات چاپی نیز تأثیری در ذهن افراد می‌گذارد و می‌تواند منجر به کسب و کار بیشتر شود. روزنامه ها و مجله های قدیمی که هنوز به صورت چاپی ارایه می شوند نیز دارای علاقمندان مخصوص به خود هستند و شما با ارایه تبلیغات در آنها به راحتی می توانید به گروهی از مشتریانی دسترسی پیدا کنید که در دنیای آنلاین حضور ندارند.

اگر شما عکس عروسی می گیرید، ارایه آگهی در مجله عروس  و یا مجلات مخصوص بانوان ممکن است مشتریان جدیدی برای شما به همراه داشته باشد.همچنین اگر عکاس مهمانی و مراسم هستید، معرفی نام خود در رسانه های سنتی مانند روزنامه ها یا مجلات می تواند در معرض دید قرار بگیرد.

اگر در عکاسی غذا تخصص دارید، تبلیغات را در مجلات مواد غذایی قرار دهید.

روش 3 : استفاده از تبلیغات و پیشنهادات ویژه

یک جایزه یا پیشنهاد ویژه ارائه دهید.

 برای کسانی که وبسایت شما را به دیگران معرفی می کنند و یا هر یک افرادی که یک مشتری را به شما معرفی می کنند ؛‌ یک جایزه و یا یک پیشنهاد ویژه ارایه دهید.  اگر شما یک انسان خاطره انگیز برای آنها باشید  و کار خود را به خوبی انجام داده باشید ،آنها احتمالاً شما را به خانواده و یا سایر دوستان خود معرفی می کنند. در مورد پیشنهادات ، تخفیف ها و جوایز و فرعه کشی های خود به خوبی تبلیغ کنید و آنها را به گوش افراد بیشتری برسانید . می‌توانید چاپ رایگان یا تخفیف در عکس‌برداری آینده به کسانی که افراد جدید را معرفی می کنند ، ارائه دهید.

می‌توانید چیزی شبیه این بگویید: "شرکت ما در واقع به دنبال انجام پروژه‌های بیشتری است. اگر کسی را می‌شناسید که نیاز به عکس گرفتن دارد، می‌توانیم یک جایزه مانند چند چاپ رایگان در سفارش بعدی شما در نظر بگیریم." با هر مشتری در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید و آنها را وادار کنید که شما را دوست داشته باشند.

جلسات عکاسی رایگان خود را تبلیغ کنید.

شما می توانید در زمان های بیکاری خود ، جلسات عکاسی رایگان برگزار کنید. همیشه تعدادی از افراد وجود دارند که تمایلی به پول خرج کردن برای عکاسی ندارند و یا اینکه نسبت به شرایط  موجود در طول زمان های عکاسی بدبین می باشند. جلسات عکاسی رایگان به طور معمول افراد مختلفی را به سمت خود جلب می کنند و این افراد می توانند فهرستی بلند بالا از مشتریان آینده شما را به وجود بیاورند.

جلسات عکاسی رایگان خود را تبلیغ کنید و سعی کنید تا افراد مناسب برای عکاسی را با توجه به سبک عکاسی خود دعوت کنید. بسیاری از این افراد ، از تجربه عکاسی خود لذت برده و در زمان های بعدی با پرداخت هزینه در برابر دوربین شما قرار خواهند گرفت . همچنین بسیاری از این افراد با معرفی شما به سایر دوستان خود ؛ به افزایش تعداد مشتریان شما کمک خواهند نمود.

به مشتریان خود احساس  خاص بودن بدهید .

با مشتری خود به گونه ای رفتار کنید که بهترین تجربه عکاسی را با شما احساس کرده باشد. در طول جلسه عکاسی از آنها پذیرایی کنید و تلاش کنید تا از آنها به بهترین شیوه مراقبت شود. با مشتری خود گرم و صمیمانه برخورد نموده و در عین رعایت ادب و احترام حس صمیمیت در محل کار را به وجود آورید.

بعد از هر جلسه عکاسی ، پیام تشکر برای مشتری خود ارسال کنید و تجربه کار کردن با او را به عنوان یک خاطره خاص و زیبا یاد آوری کنید. مناسبت های تولد مشتریان خود را یادداشت نموده و در زمان های مختلف پیام تبریک برای مشتریان خود ارسال کنید. به این شیوه احساس خاص بودن در مشتری خود را تقویت خواهید نمود.

تخفیف ارائه دهید.

تخفیف‌هایی که به مشتریان سابق ارائه می‌شود ممکن است به شما کمک کند تا منابع مالی مجدد را از همان مشتریان دریافت کنید. به این فکر کنید که برای هر یک از مشتریان خود چه پیشنهاد جدید و ویژه ای می توانید ارایه دهید .همواره فهرستی از ایده ها و پیشنهاد های جدید همراه با تخفیف های ویژه را برای مشتریان قدیمی تر خود در نظر بگیرید.  

     اگر کسی به صورت عمده خرید می‌کند، به او تخفیف بدهید تا برای گرفتن عکس‌های بیشتر متقاعد شود.  برای کارهای یکباره تخفیف ندهید. فقط به مشتریان و مشتریان وفادار پاداش دهید.

تهیه و تنظیم : فرهاد مولایی - مربی آموزش عکاسی و نورپردازی پرتره 

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش