​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

نکاتی برای به دست آوردن پرتره های خلاقانه در زمان سفر

عکاسی از انسان ها حتی در طول زمان های مسافرت هم یکی از گزینه های جذاب و هیجان انگیزی است که پیش روی عکاسان پرتره قرار دارد . عکاسی پرتره از سوژه های مختلف در صورتی که با خلاقیت و نو آوری از سوی عکاس همراه باشد ؛ یکی از جذاب ترین سبک های عکاسی است و عکاسی پرتره در مسافرت نیز یکی از سبک های جذابی است که با خلاقیت و نو آوری می تواند همراه باشد .

عکاسی پرتره در طبیعت و فضای باز ، نسبت به سایر حالت ها دیگر با خلاقیت پذیری بیشتری همراه می باشد زیرا با استفاده از عناصر موجود در محیط ، نسبت به پرتره کلوزآپ های مرسوم تفاوت های بیشتری را میتوان به وجود آورد .

برای به وجود آوردن حالت های خلاقانه و به دست آوردن تصاویر متفاوت از سوژه های پرتره ، تنها عناصر موجود در محیط چاره ساز نمی باشند و شما به عنوان یک عکاس باید از یک قدرت دید منحصر به فرد ، قدرت تحلیل صحنه ،‌ و مهارت های ذهنی خاص دیگری نیز برخوردار باشید .

آموزش عکاسی فرهاد مولایی

از  ِالمان های موجود به همراه سوژه استفاده کنید .

هر گونه ابزار یا لوازم جانبی موجود به همراه سوژه می توانند در به وجود آوردن یک ترکیب بندی خلاقانه به شما کمک  کنند. گوشواره ، کلاه ، گردنبند و ... از جمله عناصری هستند که به شما اجازه می دهند تا حالت های متفاوتی را برای سوژه خود به وجود آورید . در هر صورت با استفاده از لوازم همراه با سوژه شما می توانید یک حالت روایی را به سوژه و صحنه مورد عکاسی خود اضافه کنید .

آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ

برای نمایش بخشهایی از هویت یا شخصیت سوژه پرتره خود ، در برخی از تصاویر تلاش کنید تا لوازم جانبی همراه با سوژه را نیز به عنوان سوژه اصلی در کانون توجه لنز و دوربین خود قرار دهید . لوازم جانبی همراه با سوژه در نهایت چشم مخاطب را به سمت صورت سوژه شما هدایت می کنند . توجه داشته باشید که برای به وجود آوردن  تاثیرگذاری بیشتر ، به جای استفاده از یک لنز زوم بلند از لنز های ثابت استفاده نموده و به جای زوم کردن ، سعی کنید تا به سوژه خود نزدیک شوید . با نزدیک شدن به سوژه عمق میدان تصویر شما تا حد قابل ملاحظه ای کاهش یافته و و تاثیرگذاری بیشتری از سوژه و المان های همراه با آن به دست خواهید آورد .

بهترین سایت آموزش عکاسی

از پس زمینه و پیش زمینه به شکل خلاقانه استفاده کنید .

تلاش کنید تا از پس زمینه و پیش زمینه تصویر ؛ به نحو شایشته ای برای نمایش بهتر سوژه خود استفاده کنید. از پس زمینه های بسیار شلوغ و به هم ریخته خودداری کنید و تمامی تلاش خود را به کار بگیرید تا تمامی عوامل موجود در پس زمینه یا پیش زمینه تصویر ، چشم مخاطب را به سمت سوژه اصلی موجود در درون کادر هدایت کنند. بیشتر مواقع توصیه می شود تا از یک پس زمینه ساده استفاده کنید و در صورت امکان از تمامی موارد برای کنترل عمق میدان تصویر خود استفاده نمایید.

 

برای از کادر خارج نمودن عوامل مزاحم ، از زاویه دید های متنوع تری استفاده نمایید .

به عنوان مثال برای تهیه عکس زیر ؛ عکاس تا حد امکان به سوژه نزدیک شده است و با قرار گیری در یک زاویه دید متناسب ؛ تمامی عوامل مزاحم موجود در صحنه را از حوزه دید مخاطب خارج نموده است .

کلاس آموزش عکاسی

رنگ یکنواخت ایجاد شده در پس زمینه نوعی نظم و هارمونی را در این تصویر به وجود آورده است . به قوانین کادر بندی و ترکیب بندی تصویر خود دقت کنید و در صورت لزوم از فضاهای منفی و فضاهای مثبت به شکل صحیح استفاده نمایید .

آموزش عکاسی پرتره در سفر

از تکنیک های زبان بدن استفاده کنید .

در عکس های پرتره که در یک نمای بسته ثبت می شوند ؛ استفاده از المان های محیطی برای جلب توجه سوژه و مخاطب تا حد زیادی دشوار می شود. در بسیاری از عکس های پرتره ، سوژه در مرکز کادر تصویر قرار گرفته و نوعی حالت تقارن در درون عکس ایجاد می شود . در این شرایط ، عکس حالت چندان خلاقانه ای را به دست نمی آورد .

برای ایجاد خلاقیت و پویایی در درون کادر تصویر ، از تکنیک های زبان بدن استفاده کنید. چشمهایی که به یک سمت نگاه می کنند ، موهای پریشان شده بر روی پیشانی ، کلاهی که با یک زاویه خاص بر روی سر قرار میگیرد و ... از جمله مواردی هستند که به شما کمک می کنند حالت های خلاقانه تری را در سوژه خود ایجاد نموده و نوعی پیام یا شکل خاص را در تصویر خود به وجود آورید . استفاده از خطوط و زاویه ها نیز تا حد زیادی دربه وجود آوردن پویایی درون تصویر موثر می باشند.

همواره به این نکته توجه داشته باشید که کوچکترین حرکت و تغییر وضعیت سوژه ، مفهوم کلی کادر و ترکیب بندی تصویر شما را تغییر می دهد . برای جلوگیری از تغییرات ناخواسته ، تا حد امکان سرعت عمل را چاشنی کار خود نموده و تلاش کنید تا همه موارد تحت کنترل شما قرار داشته باشند .

تکنیک های خلاقانه عکاسی

از یک لنز ماکرو استفاده کنید .

نزدیک شدن به سوژه و بستن کادر با خود سوژه یکی از تکنیک های مهم در عکاسی پرتره است و اگر شما یک لنز ماکرو در اختیار داشته باشید ، انجام اینکار ، با سهولت بیشتری قابل انجام می باشد . لنز  های ماکرو قدرت بسیار زیادی در کاهش عمق میدان دید در عکس دارند و در زمان عکاسی با یک دیافراگم باز لنز ماکرو ؛ تقریبا همه موارد موجود در پس زمینه ، از کانون دید دوربین و لنز خارج می شوند .

آموزش عکاسی و ژست

به خاطر داشته باشید ، عکاسی پرتره ، تنها عکاسی از چهره نیست :

تمام اجزای بدن انسان می تواند سوژه عکس پرتره باشد و عکاسی از حالت های خاص دست و پا و سایر قسمت های بدن را فراموش نکنید .

 

تهیه و تنظیم : فرهاد مولایی - مربی آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ

 

 

 

 

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش