​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

معرفی 5 لنز بسیار مهم برای عکاسی پرتره

 

برای اینکه یک عکاس پرتره کار حرفه ای باشید و برای اینکه بتوانید مجموعه ای از عکس های خوب و حرفه ای را در هر موقعیت ثبت کنید ، به مجموعه ای از ابزار و لوازم حرفه ای نیز نیاز خواهید داشت . فرقی نمی کند که از کدام برند دوربین استفاده می کنید ، همچنین فرقی نمی کند که شما یک عکاس پرتره در سبک عروسی و مجالس باشید و یا یک عکاس پرتره در استودیو ، در هر صورت شما باید مجموعه ای از لنز های مورد نیاز برای عکاسی در این ژانر را در اختیار داشته باشید .

در  آموزش عکاسی پرتره ، داشتن دیافراگم باز ، استفاده از فواصل کانونی بلند و به دستن آوردن حالت های شارپ عکس به خصوص در قسمت های مرکزی تصویر ، اهمیت فوق العاده زیادی دارند و در این مطلب برخی از مهمترین لنز های موجود برای عکاسی پرتره را معرفی می کنیم که به شما کمک می کنند تا در هر شرایط عکس های کاملا حرفه ای را به دست آورید .

85mm - F1/4

اگر به طور جدی به عکاسی پرتره علاقمند هستید ، در اختیار داشتن یک لنز پرایم 85mm - F1/4  از نان شب برای  شما واجب تر است. فاصله کانونی تله فتو متوسط و دیافراگم کاملا باز ثابت در این فاصله کانونی موجب می شود تا عکس های پرتره به دست آمده با این لنز ، شبیه هیچ لنز دیگری نباشد .همچنین کیفیت عکسهایی که با استفاده از این لنز به دست می آیند پنیز کاملا منحصر به فرد خواهد بود . در فاصله کانونی 85 میلیمتر ، ویژگی های چهره افراد ، دقیقا همان چیزی است که باید باشد و تصویر شما به همانگونه ای ثبت می شود که شما با چشم خود مشاهده می نمایید .

70-200mm f/2.8

به دلیل فشرده سازی پرسپکتیو و برجسته نمودن سوژه نسبت به پس زمینه ، لنز های تله فتو از محبوبیت بسیار بالایی در عکاسی پرتره برخوردار هستند و یکی از محبوبترین لنز های تله فتو ، مدل های 200-70  می باشند . این لنز ها برای عکاسی در فضاهای متوسط و یا بزرگ مناسب می باشند و به طور خاص عکاسی پرتره در فضای باز را به نحو بسیار عالی امکان پذیر می نمایند . در حالت زوم و با استفاده از دیافراگم کاملا باز ، پس زمینه سوژه به مقدار بسیار زیادی محو می شود و سوژه کاملا شارپ و برجسته در درون کادر تصویر دیده خواهد شد . این لنز ها به شما کمک می کنند تا بدون نیاز به افزایش بیش از اندازه ISO ، تصاویری نسبتا روشن را به دست آورید .

35mm f/1.4

این یک لنزپرایم واید انگل است که به دلیل برخورداری از ویژگی های ذاتی لنز های واید و همچنین به دلیل دارا بودن یک دیافراگم کاملا باز به خوبی عمق میدان سوژه را کاهش داده و حالت هایی خلاقانه را در زمان عکاسی به وجود می آورد. اگر به عکاسی پرتره در خیابان علاقمند هستید و یا اگر در به دست آوردن بافت ها و الگو ها در زمان عکاسی حساسیت به خرج می دهید ، این یک لنز کاملا عالی برای شما محسوب می گردد.

50mm f/1.8

شاید بسیاری از افراد از قرارگیری این لنز در فهرست ما تعجب کنند اما لنز پرایم 50 میلیمتری دارای برخی از ویژگی های منحصر به فرد است که در سایر لنز ها آنها را نمی توان مشاهده نمود .

دیافراگم باز برای بوکه کردن پس زمینه ، بدنه ای سبک و کوچک و البته از همه مهمتر قیمت نسبتا ارزان موجب می شود تا این محصول به یکی از محبوبترین لنز ها در مجموعه عکاسی پرتره مبدل شود .

18-55mm

شاید باز هم تعجب کنید زیرا لنز های 55-18 معمولا اولین لنز کیت ارایه شده به همراه دوربین های سطح مبتدی می باشند . اما در هر صورت این محصول نیز یک لنز سبک و کوچک با تصاویری کاملا شارپ است که فواصل کانونی مورد نیاز در عکاسی پرتره را فراهم می آورد . برند های مختلف تولید کننده لنز ، دیافراگم های متفاوت از  f/3.5-5.6 را در طول فواصل کانونی این لنز به وجود می آورند.

 

اگر چه تعداد زیادی از لنز های دیگر را در مجموعه لنز های مناسب برای عکاسی پرتره می توان قرار داد اما در هر صورت کند تر بودن سایر لنز و ارایه دیافراگم های بسته تر نسبت به موارد ذکر شده ، موجب می شوند تا آنها را از دایره لنز های محبوب برای عکاسی پرتره بیرون بگذاریم .

 

تهیه و تنظیم : فرهاد مولایی - وبسایت آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ

 

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش