​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

آموزش عکاسی پرتره با موبایل

با رشد و پیشرفت موبایل های هوشمند و در دسترس بودن دوربین موبایل در بیشتر موقعیت ها ، تمایل به عکاسی پرتره با موبایل نیز به مقدار زیادی افزایش یافته است . در روزگاران گذشته چنین تصور میشد که دوربین موبایل از قابلیت چندان زیادی برای انجام عکاسی پرتره برخوردار نیست اما امروزه با به وجود آمدن مود ( حالت ) مخصوص عکاسی پرتره با موبایل ، به مقدار زیادی می توان عکسهای پرتره با ویژگی های پیشرفته را با دوربین موبایل به دست آورد..

 

عکاسی پرتره با تلفن هوشمند

تقریبا همه ما به گرفتن عکس سلفی علاقه داریم و هر یک از ما حداقل یکبار تجربه سلفی گرفتن با موبایل را داشته ایم . عکس های سلفی با توجه به فاصله بسیار نزدیک دوربین تا صورت ، اعوجاج بسیار شدیدی را به وجود می آورند و در اغلب آنها ، برخی از اندام های صورت ( بینی ) به صورت بزرگتر از حالت عادی دیده می شوند .

شاید دفرمه شدن صورت در عکس های سلفی ، یکی از اولین دلایلی بوده است که عکاسی پرتره با موبایل را زیر سئوال می برد . اما امروزه با پیشرفتهای بیشتر و افزایش سطح آگاهی ما از اصول عکاسی ، به صورت جدی عکاسی پرتره با موبایل را به عنوان یک زمینه جدید در هنر عکاسی می توان پذیرفت .

 

مود عکاسی پرتره

اگر به تازگی یک تلفن موبایل میان رده یا پیشرفته را خریداری کرده باشید حتما متوجه شده اید که در میان امکانات نسبتا گسترده آن ، یک مود عکاسی پرتره نیز وجود دارد . مود عکاسی پرتره در موبایل بسیاری از ویژگی های عکاسی پرتره با دوربین های  DSLR را دارا است و تنها تفاوت آنها در این است که تلفن های هوشمند فاقد عناصر اپتیکال بوده و تمامی پردازش ها و تولید تصویر را به صورت نرم افزاری و دیجیتالی انجام می دهند .

عکاسان حرفه ای و کسانی که با دوربین های پیشرفته عکاسی می کنند ، حالت های به دست آوردن تصویر در تلفن های هوشمند را مورد انتقاد قرار می دهند اما در هر صورت ، تصویر به دست آمده با دوربین موبایل نیز برخی از ویژگی های بصری یک عکس واقعی را دارا بوده و می توان از آن استفاده نمود .

در مود عکاسی پرتره با موبایل ، تار شدن پس زمینه، جدا نمودن سوژه از سایر عناصر موجود در محیط ؛ به دست آوردن بوکه در پس زمینه ، نرم تر شدن پوست صورت و تنظیم رنگ بر اساس تنالیته رنگ پوست انسان ، از جمله مواردی هستند که مورد توجه واقع می شوند . بسیاری از این ویژگی ها را در مود عکاسی پرتره با دوربین های DSLR نیز می توان مشاهده نمود و همانگونه که بیان شد ، تفاوت قابل ملاحظه این دو سیستم در به کار گیری عناصر اپتیکال و پردازشگر بسیار قوی دوربین است که تصویری کاملا خاص و رویایی را به وجود می آورد.

البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که تار شدن پس زمینه و به دست آمدن بوکه با استفاده از دوربین موبایل ، بی عیب و نقص نیست . از آنجا که تمامی این فرایند ها با استفاده از الگوریتم ها و سیستم پردازش داخلی موبایل به دست آورده میشوند ، بوکه ها ممکن است از شکل همسانی برخوردار نبوده و کنترل عمق میدان نیز به خوبی امکان پذیر نباشد .

برخی از دوربین های موبایل نیز از توانایی کافی برای اعمال فیلتر به صورت همسان با لبه های سوژه برخوردار نیستند و از این روی تداخل سوژه با پس زمینه ممکن است به صورت قابل ملاحظه ای دیده شود .

دوره آموزش عکاسی پرتره با موبایل

آیا برای انجام عکاسی پرتره با موبایل دوره آموزشی خاصی وجود دارد ؟

در پاسخ به این سئوال باید بیان نماییم که در حال حاضر دوره آموزش عکاسی پرتره با این مشخصات به طور خاص وجود ندارد و البته تاکنون هیچ دوره آموزشی به صورت رسمی برای این حوزه ، تدوین نشده است . اما درهر صورت اگر شما به انجام عکاسی پرتره با موبایل خود علاقه مند هستید، در این وبسایت نکات آموزشی بسیار زیادی را برای شما ارایه خواهیم داد تا به آسانی بتوانید عکسهایی با جذابیت بسیار بالا را به دست بیاورید .

از آنجا که اصول و مبانی هنری عکاسی به صورت یکسان و استاندارد نگاشته می شوند بنابراین در صورتی که اصول عکاسی پرتره را به طور کامل فراگرفته باشید ؛ در زمان عکاسی با موبایل هم به راحتی میتوانید از این اصول استفاده  کنید .

توجه به نور ، توجه به پس زمینه ، برجسته تر نمودن سوژه در مقایسه با پس زمینه ، توجه به اصول کادر بندی و ترکیب بندی ، تنظیمات رنگ و ترکیبات ژست و پوز سوژه ، در تمامی شرایط و برای تمامی انواع دوربین به یک شکل قابل انجام می باشند . در صورت فراگیری این موارد، با موبایل خود نیز به راحتی می توانید ، عکاسی پرتره را به نحو شگفت انگیزی انجام دهید .

 

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش