​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

معرفی بهترین لنز های نیکون برای عکاسی از مراسم عروسی

 

یکی از سئوالات متداول در کلاس های آموزش عکاسی پرتره و یا آموزش های عکاسی از مراسم عروسی این است که آیا دوربین نیکون برای استفاده در این سبک مناسب می باشد یا خیر ؟ حتی این سوال تا جایی به پیش میرود که بهترین لنز های نیکون برای عکاسی از عروس و داماد و مراسم عروسی چه لنز هایی می باشند. با توجه به اهمیت این موضوع در این مطلب بهترین لنز های نیکون برای عکاسی از مراسم عروسی را معرفی می کنیم .

اگر لنز محبوب شما برای عکاسی با دوربین های نیکون در این فهرست دیده نمیشود ، لطفا در بخش نظرات این مطلب ،  آنرا بیان نمایید .

 

Nikon 20mm f/1.8G

در عکاسی از یک مراسم عروسی در اختیار داشتن یک لنز واید انگل ( زاویه دید باز ) اهمیت فوق العاده زیادی دارد زیرا این لنز به شما اجازه می دهد تا در محیط ها وسالن های کوچک نیز قادر به عکاسی از یک مراسم عروسی باشید . اگر چه انواع مختلفی از لنز های واید انگل وجود دارند که برای این منظور قابل استفاده می باشند اما بنا بر تجربه شخصی لنز نیکون Nikon 20mm f/1.8G را بعنوان یک گزینه ایده آل معرفی می نمایم  . این یک لنز سبک و کوچک است که قیمت نسبتا ارزانی داشته و در عین حال کیفیت قابل قبولی را نیز ارایه می دهد .

اگر چه لنز های واید انگل به دلیل تاثیر گذاری بسیار شدید در پرسپکتیو و اعوجاج در اندازه نماهای کلوزآپ برای عکاسی پرتره چندان مناسب نیستند اما در هر صورت ؛ این لنز ها قادرند تا افراد و محیط اطراف آنها را به خوبی در درون یک کادر قرار دهند و به همین دلیل در صورتی که استفاده مناسب از یک لنز واید انگل را آموخته باشید به راحتی قادر خواهید بود تا با استفاده از آن بهترین عکسها را از یک مراسم عروسی به دست آورید .

همچنین در لوکیشن های فضای باز نیز ، یک لنز واید انگل به شما کمک می کند تا تصاویر شگفت انگیز و متفاوتی را از سوژه های خود به دست بیاورید . در محیط های باغ و فضاهای بیرونی تالار و عمارت های عروسی یک لنز واید انگل شبیه به لنز نیکون Nikon 20mm f/1.8G به شما اجازه می دهد تا عمق و پرسپکتیو بسیار جذابی را از محیط و سوژه های خود به دست بیاورید .

Nikon 24-70mm f/2.8G

 

لنز زوم نیکون Nikon 24-70mm f/2.8G  یکی از بهترین لنز ها برای عکاسی از عروس و داماد و مراسم عروسی آنها می باشد. کافی است به این نکته توجه داشته باشید که این لنز ترکیبی از چندین فاصله کانونی پرایم در دیافراگم F2/8 است و با در اختیار داشتن آن از حمل و نقل لنز های 24 mm , 35 mm , 50 mm بی نیاز خواهید شد .

بسیاری از عکاسان حرفه ای که در زمینه عکاسی از مراسم عروسی مشغول فعالیت هستند ؛ استفاده از یک لنز زوم را به جای حمل و نقل تعداد زیادی از لنز های دیگر، ترجیح می دهند. یک لنز زوم نیکون با فاصله کانونی 24-70 mm در صورت همراه شدن با یک لنز زوم تله فتو مثل 70-200 mm طیف گسترده ای از امکانات حرفه ای برای عکاسی از سوژه های مختلف در محیط های مختلف و در شرایط نوری متفاوت را در اختیار شما می گذارد .

اگر چه به دست آوردن بازترین دیافراگم در شرایط F2/8 شرایط ایده آل برای دستیابی به بوکه های نرم و روان در عکاسی پرتره را به وجود نمی آورد اما در هر صورت این لنز یک گزینه همه کاره است و در صورتی که به تغییر لنز مکرر در طول زمان کار علاقه ای ندارد ، یک همراه ایده آل برای شما محسوب می گردد.

کمپانی نیکون با به روز رسانی محصولات خود بر اساس شرایط و نیاز های جاری ، در حال حاضر لنز 24-70mm f/2.8E VR  را به بازار ارایه می دهد که در مقایسه با مدل های قدیمی تر ، مرکز تصویر شارپ تری داشته و قدرت تثبیت تصویر بالاتری را به وجود می آورد .

نکته قابل توجه آن است که این لنز یک گزینه بسیار مطلوب برای عکسهای فول شات ( اندازه نمای قدی ) و عکسهای گروهی است .

Nikon 35mm f/1.4G

لنز نیکون Nikon 35mm f/1.4G نیز یکی از گزینه های کاملا محبوب در بین عکاسان عروسی به شمار می آید و اگر چه این لنز نیز یک محصول واید انگل به شمار می آید اما در هر صورت از فاصله کانونی مناسب برای تهیه پرتره های محیطی برخوردار است . مجددا به این نکته اشاره می کنیم که لنزهای واید انگل برای عکاسی پرتره از فواصل نزدیک و نماهای بسیار بسته ، مناسب نیستند اما اگر شما تمایل دارید تا انسان ها را در غالب محیط  اطراف آنها به تصویر بکشید ، لنز نیکون Nikon 35mm f/1.4G نیز یک گزینه کاملا مناسب است .

این لنز با دیافراگم f1/4  مطمئنا یک محصول گران قیمت محسوب می شود و شاید شما ترجیح دهید تا از گزینه های ارزان قیمت تر مثل لنز نیکون Nikon 35mm f/1.8G ED استفاده کنید .

Nikon 50mm f/1.8G

در تمام دنیای عکاسی فاصله کانونی 50 میلیمتر ؛ یکی از محبوب ترین فواصل کانونی است و لنز نیکون Nikon 50mm f/1.8G  یکی از مناسب ترین گزینه ها برای عکاسی از عروس و داماد است. حالت شارپ تصویر ، قیمت نسبتا ارزان ، بوکه و وزن سبک از جمله  اصلی ترین دلایل ما برای محبوب بر شمردن این لنز می باشند .

لنز پرایم 50 میلیمتری ، یک لنز بسیار ایده آل برای حمل و نقل در یک مراسم عروسی است . نه بسیار سنگین است و نه طول بسیار بلند و دست و پا گیری دارد . فاصله کانونی ثابت آن در 50 میلیمتر تقریبا امکان عکاسی در محیط های مختلف را به وجود می آورد . با کمی فاصله گرفتن از سوژه به شما اجازه می دهد تا یک عکس فول شات ( تمام قد ) را ثبت کنید . اعوجاج های این لنز در پایین ترین مقدار قرار داشته و در صورتی که به پس زمینه های کاملا مات و محو علاقمند هستید ، دیافراگم F1/8 آن به راحتی اجازه انجام این کار را به شما می دهد .

لنزهای پرایم 50 میلیمتری به همراه تمامی دوربین ه نتایج قابل قبولی را ارایه می دهند اما در زمان استفاده از آنها به همراه دوربین های فول فریم ، قدرت واقعی خود را نمایان می سازند. دوربین های نیکون Nikon D750 و یا نیکون Nikon D850 قدرت واقعی یک لنز پرایم 50 میلیمتری در کنترل عمق میدان و بازی با آن را به نمایش می گذارند .

Nikon 70-200mm f/2.8E FL VR

لنز نیکون Nikon 70-200mm f/2.8E FL VR مطمئنا یکی از محبوب ترین لنز های نیکون است و هر عکاس حرفه ای تمایل و یا حتی آرزوی داشتن آن در میان تجهیزات خود را دارد . دیافراگم F2/8 و فاصله کانونی تله فتو آنرا به یکی از بهترین ابزار ها برای عکاسی پرتره و عکاسی از مراسم عروسی مبدل نموده است . قدرت کنترل پس زمینه و عمق میدان با ترکیبی از عملکرد دیافراگم و فاصله کانونی تله فتو به همراه قدرت آن در فاصله گرفتن از سوژه موجب شده است تا این لنز ، یک ابزار همه کاره در عکاسی از عروس و داماد و مراسم عروسی باشد .

البته تمامی این امکانات در درون یک لنز موجب شده اند تا قیمت آن نیز نسبتا بالاتر از سایر گزینه ها باشد اما اگر به انجام عکاسی حرفه ای و به دست آوردن عکسهای کاملا تاثیر گذار اهمیت می دهید ؛ در سطوح حرفه ای به استفاده از آن نیاز خواهید داشت .

Nikon 85mm f/1.4G

برای به دست آوردن یک پس زمینه کاملا محو و خامه ای ، لنز نیکون Nikon 85mm f/1.4G یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آید. بسیاری از عکاسان حرفه ای در ژانر عکاسی پرتره ، فاصله کانونی 85 میلیمتر را بهترین گزینه در این سبک بیان می دارند و البته استفاده از آن تنها بر روی دوربین های فول فریم توصیه می شود. تصویر کاملا شارپ و بازتولید بسیار عالی رنگ ها در تمامی دیافراگم ها ، از جمله مشخصات اصلی لنز نیکون Nikon 85mm f/1.4G به شمار می آید.

Nikon 105mm f/2.8G VR Micro

در هر مراسم عروسی ، مقدار زیادی از جزئیات و ظرایف قابل توجه وجود دارند که بدون در اختیار داشتن یک لنز تخصصی برای عکاسی ماکرو ؛ امکان ثبت آنها وجود ندارد .

لنز نیکون Nikon 105mm f/2.8G VR Micro امکان ثبت جزئیات تمامی جزئیات و ظرایف یک مراسم عروسی را برای شما به وجود می آورد و البته استفاده از آن تنها برای کاربران حرفه ای با تجربه عکاسی ماکرو توصیه میشود.

 

تهیه و تنظیم : فرهاد مولایی - وبسایت جامع آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ

 

 

۵
از ۵
۲۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش