​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

بهترین سایت آموزش عکاسی

 

بهترین سایت آموزش عکاسی کدام است ؟

از کجا باید بهترین سایت آموزش عکاسی را پیدا کنم ؟ بهترین آموزش های عکاسی در کدام سایت پیدا می شوند ؟

بسیاری از هنرجویان آموزشگاه عکاسی این سئوالات و پرسش هایی از این دست را مطرح می کنند و اگر صادقانه بخواهیم به این پرسش پاسخ بدهیم ، باید بگوییم که هیچ معیار خاص و مشخصی برای پاسخ به آن وجود ندارد .

تعداد بسیار زیادی از سایت ها و شبکه های اجتماعی وجود دارند که مطالب مختلفی را در رابطه با آموزش های عکاسی و نورپردازی ارایه می دهند . به طور معمول همه این سایت ها مطالب خود را از چند سایت مرجع ؛ به صورت ترجمه شده ارایه می دهند و در صورتی که این مطالب به صورت صحیح ترجمه شده باشند ؛ حداقل چنین می توان بیان نمود که یک کپی درجه 1 از تجربیات قدیمی تر عکاسان خارجی می باشند .

قبل از اینکه به بحث در رابطه با بهترین سایت آموزش عکاسی وارد شویم ؛ لازم است توجه شما را به این موضوع جلب نمایم که ؛ آموزش و فراگیری عکاسی در هر یک از سبک های عکاسی پرتره ؛ عکاسی طبیعت ؛ عکاسی ورزشی ؛ عکاسی خبری و .... اصولا یک سبک آموزش تئوری و نظری نیست .

اصولا آموزش عکاسی یک فرایند علمی و عملی است و نیاز به تمرین های عملی در تمامی بخش های آن وجود دارد . همچنین یادگیری هنر عکاسی بدون در دست گرفتن دوربین ؛ اصولا امری دشوار یا حتی می توانم گفت که غیر ممکن است .

از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشته باشیم که یادگیری هنر عکاسی دارای مراحل مختلف و بسیار زیادی است و برای تعیین بهترین حالت آموزش عکاسی ؛ یا پیدا کردن بهترین سایت آموزش عکاسی در ابتدا باید بدانیم که به چه نوع آموزش ؛ و در چه سبک از عکاسی و یا با کدام مدل از دوربین و تجهیزات نیاز به آموزش داریم .

سایت آموزش عکاسی فرهاد مولایی

بهترین سایت آموزش عکاسی چه مشخصاتی باید داشته باشد ؟

برای پاسخ به این پرسش؛معیار های متعدد و متفاوتی را باید مورد بررسی و ارزیابی قرار بدهیم .

من اگر به عنوان یک عکاس مشتاق و تازه کار به دنیال پیدا کردن بهترین آموزش های عکاسی باشم ؛ ابتدا باید نیاز های خودم را دسته بندی کنم و بر اساس نیاز های موجود آموزش های مورد نظرم را پیدا کنم . اصولا هیچ سایتی بهترین سایت آموزش عکاسی نیست و هیچ فرد یا سازمانی نمی تواند ادعایی برای ارایه بهترین آموزشهای عکاسی را داشته باشد . اما در هر صورت با تعیین برخی از معیار ها می توان بهترین و مفیدترین آموزش های عکاسی را پیدا کرد . برخی از معیار های تعیین بهترین سایت آموزش عکاسی عبارتند از :

 

  • ارایه آموزشهای عکاسی از سطح مبتدی تا حرفه ای
  • ارایه آموزشهای عکاسی با زبان گویا و قابل فهم برای همه افراد
  • ارایه آموزشهای عکاسی در سبکها و ژانر های مختلف
  • ارایه آموزشهای نورپردازی در هر دو دسته از محیط های داخلی و خارجی
  • ارایه جزئیات در آموزشهای عکاسی
  • ارایه تکنیک های عکاسی به صورت تصویری
  • ارایه آموزشها و تکنیک های کار با دوربین و لنز

 

هر یک از موارد بیان شده در بالا ؛ موضوع یک مقاله بلند بالا در رابطه با آموزش های عکاسی می توانند باشند ؛ در ادامه این مطلب برخی از مهمترین نکات در موضوعات مطرح شده را بیان می کنیم .

سایت آموزش عکاسی فرهاد مولایی

ارایه آموزشهای عکاسی از سطح مبتدی تا حرفه ای :

کارشناسان و مربیان آموزش عکاسی بر این باور هستند که در بهترین سایت آموزش عکاسی ؛ آموزشهای مختلفی که ارایه می شوند باید از سطح مبتدی تا سطح حرفه ای را تحت پوشش خود قرار دهند . هر یک از تکنیک های عکاسی به عنوان مبنا و پایه برای تکنیک های بعدی عمل می کنند و نمی توان آموزش یک تکنیک را بدون در نظر گرفتن مراحل قبل و بعد از آن ؛ ارایه نمود .

به عنوان مثال برای یادگیری تکنیک های کار با سرعت شاتر دوربین ؛ ابتدا لازم است تا عملکرد شاتر دوربین مورد بررسی و ارزیابی قرار داده شود . برای فراگیری نکات و موارد مرتبط با عملکرد شاتر در ساختمان دوربین های عکاسی ؛ ابتدا باید ویژگی های دوربین های DSLR و یا دوربین های بدون آینه را بررسی نمود و .....

همانگونه که مشاهده می شود ؛ آموزشهای عکاسی بسیار به هم مرتبط هستند و ارایه یک تکنیک یا آموزش عکاسی بدون در نظر گرفته مراحل قبلی یا بعدی آن اصولا یک آموزش نیمه کاره و نا تمام است که حاصلی برای هنر آموز پدید نمی آورد . پس در بهترین سایت آموزش عکاسی باید تمامی آموزش ها و تکنیک های عکاسی از سطح مبتدی تا حرفه ای را ارایه نمود .

سایت آموزش عکاسی فرهاد مولایی

ارایه آموزش های عکاسی با زبان گویا و قابل فهم

بهترین سایت آموزش عکاسی ؛ سایتی است که آموزش های آن قابل فهم و قابل درک برای همه افراد باشند . البته هر اندازه که سطح آموزشهای عکاسی در مراحل پیشرفته تری قرار می گیرد ، اصطلاحات و کلمات تخصصی زیادی در آموزش ها مطرح می شوند که هنرجویان عکاسی بنا به ضرورت باید با آنها آشنا شوند .

اما به هر روی این نکته لازم و ضروری است که آموزشهای عکاسی با زبان گویا و قابل فهم برای همگان ارایه شده و تمامی افراد قادر به درک مفاهیم عکاسی باشند . بهترین سایت یا بهترین مربی آموزش دهنده عکاسی باید از این مهارت برخوردار باشد که حتی آموزشهای تخصصی خود را با زبان قابل درک و همراه با مثال های عملی و قابل استفاده در دنیای واقعی بیان نماید .

سایت آموزش عکاسی فرهاد مولایی

ارایه آموزشهای عکاسی در سبکها و ژانر های مختلف

بعنوان یک عکاس همواره نیاز داریم با سبک های مختلف موجود در این هنر به شدت متنوع ؛ آشنا شویم و از نظر بسیاری از کارشناسان بهترین مرجع ارایه آموزش های عکاسی ، مرجعی است که بتواند در ژانر های مختلف عکاسی ؛ مطالب آموزش مبتدی تا حرفه ای را ارایه نماید . حتی به عنوان یک عکاس پرتره ؛ شما همواره نیاز دارید تا مفاهیم عکاسی طبیعت ؛ عکاسی پرتره ؛ عکاسی محصولات و ... اشنا باشید و در صورت نیاز از تکنیک آنها در آثار هنری خود استفاده نمایید .

 

ارایه آموزشهای نورپردازی در هر دو دسته از محیط های داخلی و خارجی

نورپردازی و نوردهی از جمله مهمترین مباحث دنیای عکاسی می باشند و بدون بیان آنها هیچ آموزش عکاسی کامل نخواهد بود . بسیاری از سایتهای آموزش عکاسی به صورت اختصاصی تنها به بخش خاصی از آموزشها اکتفا می کنند و از بیان تمامی مباحث خودداری می نمایند . البته آموزشهای تخصصی نورپردازی در عکاسی و یا بیان روشهای کار با انواع نورهای طبیعی و نورهای مصنوعی دارای تکنیک های عملی می باشند که باید در درون آموزشگاه عکاسی فراگرفته شده و به صورت عملی آنها را تمرین نمود . اما در بهترین سایت آموزش عکاسی ؛ لازم است تا مباحث نورپردازی در عکاسی به صورت کامل و جامع مورد بیان قرار داده شوند.

سایت آموزش عکاسی فرهاد مولایی

ارایه جزئیات در آموزشهای عکاسی

بیان کلی و مبهم از مباحث عکاسی , نه تنها فایده ای در بر نخواهد داشت بلکه در بسیاری از موارد موجب سردرگمی و یادگیری اشتباه تکنیک های عکاسی خواهد شد . هر یک از تکنیک های عکاسی و نورپردازی و یا اصول و روشهای کار با دوربین های عکاسی و تصویر برداری، در بردارنده طیف گسترده ای از جزئیات می باشند و بیان کامل جزئیات در آموزشهای عکاسی موجب می شوند تا هنرآموزان به صورت صحیح و اصولی تکنیک های موجود را یاد بگیریند . متاسفانه تعداد زیادی از سایت ها و شرکت های ارایه دهنده آموزشهای عکاسی از بیان کامل مطالب خودداری می کنند .

سایت آموزش عکاسی فرهاد مولایی

ارایه تکنیک های عکاسی به صورت تصویری

بهترین سایت آموزش عکاسی نیاز دارد تا آموزشهای خود به صورت کاملا تصویری ارایه دهد . عکس و فیلم در فراگیری هنرآموزان عکاسی تاثیر بسیار زیادی دارند و امروزه وجود تلفن های هوشمند و دستگاه های هوشمند سیار به همراه هنرآموزان موجب شده است تا آموزش های ویدیویی از طرفداران بسیار زیادی برخوردار باشند .

سایت آموزش عکاسی فرهاد مولایی

ارایه آموزشها و تکنیک های کار با دوربین و لنز

بدون دستیابی به شناخت کافی از دوربین و لنز و تجهیزات عکاسی خود ؛ هرگز یک عکاس کامل نخواهید بود . دوربین های عکاسی مدرن امروزی سرشار از فناوری های جدید و هوشمند هستند و هر یک از بخش های آنها دارای تعداد زیادی از تنظیمات تخصصی و حرفه ای می باشند . بهترین سایت های آموزش عکاسی باید قادر به ارایه جزئیات دقیق از تکنیک های کار با دوربین و لنز بوده باشند .بیان ویژگی های موجود در طراحی هر یک از دوربین های آینه دار و یا بدون آینه ؛ اهمیت بسیار زیادی دارد و به طور کلی آموزش کار با دوربین ؛ یکی از مهارتهایی است که هر مربی عکاسی باید به آن کاملا مسلط باشد .

 

 

 

۵
از ۵
۲۵ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش