​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

8 نکته بسیار مهم که در زمان ژست دادن به مدلهای خانم باید رعایت کنید

فرقی نمی کند که شما از یک مدل حرفه ای عکاسی می کنید یا اینکه یک فرد یا مشتری عادی در برابر دوربین شما قرار می گیرد . برای به دست آوردن یک حالت جذاب از سوژه همیشه اصول استانداردی وجود دارند که در زمان ژست دادن به او باید آنها را رعایت نمایید.

همچنین همیشه این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که ، شما به عنوان یک عکاس پرتره باید یک جلسه عکاسی خوب و لذت بخش را برای سوژه خود به وجود آورید تا بتوانید بهترین نتایج را در زمان عکاسی به دست آورید.

در اینجا برخی از نکاتی را مورد اشاره قرار داده ایم که به شما کمک می کنند ژست هایی خوب و استاندارد در سوژه خود به وجود آورده او را در یک حالت جذاب و دلنشین در برابر دوربین خود نمایش دهید.

آموزش ژست

1- هرگز سوژه را به صورت موازی با دوربین قرار ندهید .

امروزه اکثر بانوان تمایل دارند تا با اندامی لاغرتر و کاملا زنانه در برابر دوربین دیده شوند و از این روی تعداد زیادی از ژستهایی که برای مدل های خانم مورد استفاده قرار می گیرند همواره در جهت آن هستند که فرد را با بدنی لاغر تر و کشیده تر به تصویر در آورند.

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که اگر یک فرد به صورت موازی با خط تراز دوربین شما قرار داشته باشد و هر دو شانه او به صورت موازی با دوربین باشند ، بدن آن فرد چاقتر و پهن تر به تصویر کشیده می شود. برای رفع این حالت لازم است تا از مدل یا سوژه خود بخواهید کمی متمایل نسبت به دوربین قرار بگیرد .

به وجود آوردن یک زاویه 30 تا 35 درجه در حالت قرار گیری سوژه نسبت به دوربین ، موجب دور شدن یکی از شانه ها از دوربین شده و بدن فرد کمی لاغر تر دیده می شود.

2- یک زاویه دید از بالا را انتخاب کنید .

در کلاس آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ به این نکته اشاره کرده ایم که انتخاب یک زاویه دید از بالا در زمان عکاسی از مدل های خانم به شما کمک می کند تا حالت های زنانه تری را از چهره سوژه خود به دست آورید.

زاویه دید از بالا ( High angle point of view  ) در زمان عکاسی از خانم ها موجب می شود تا لطافت و معصومیت چهره به نحو بارزتری نمایش داده شده و زیبایی های صورت نیز به مقدار بیشتری مورد تاکید قرار داده شوند.

همچنین باید اشاره نماییم که زاویه دیده از بالا موجب لاغرتر و کشیده تر دیده شدن فرم صورت سوژه شما نیز خواهد شد .

آموزش ژست عکاسی

3- به خطوط صورت توجه کنید.

نمایش خطوط فک ، گونه و گردن سوژه به همراه از بین بردن حالت غبغب یکی از نکات بسیار مهم در زمان ژست دادن به مدل های خانم می باشد . استفاده از زاویه دید از بالا تا حدی به در تاکید قرار دادن خطوط چهره کمک می کند اما در هر صورت روشهای دیگری نیز برای تقویت خطوط چهره وجود دارند.

برای حذف غبغب لازم است تا از مدل بخواهید کمی سر را به سمت جلو بیاورد . با استفاده از این روش حالت های چین و چروک زیر گردن به مقدار زیادی برطرف شده و خطوط فک به نحو موثری نمایش داده می شوند.

همچنین شما می توانید از مدل یا سوژه خود بخواهید تا زبان خود را به سقف دهان فشار دهد . انجام اینکار نیز موجب لاغر تر دیده شدن فرم صورت و نمایش بهتر خطوط چهره خواهد شد.

 

4- لبها را نیمه باز قرار دهید .

فشار دادن لبها بر روی هم علامت های منفی زیادی رادر عکس به وجود می آورد . به طور کلی فشار دادن لبها بر روی هم می تواند علامتی از خستگی ، عدم لذت ، بی حوصلگی و ... باشد . از مدل بخواهید تا کمی لبها را از هم فاصله دهد . فاصله دادن لبها از یکدیگر موجب پنهان شدن حالت های احساسی چهره شده و در بسیاری از مواقع جذابیت بیشتری را در صورت یک فرد به وجود می آورد.

از لحاظ فنی ، بسته شدن دهان یک فرد موجب پهن تر دیده شدن فرم صورت او می شود و این در حالی است که با فاصله گذاری میان لبها ، فرم صورت به صورت کشیده تر و لاغر تر در درون تصویر دیده میشود .

آموزش ژست در عکس

5 – مراقب دستها باشید .

یکی از سخت ترین کارها در زمان ژست دادن به یک مدل ، فرم دادن به دستهای او میباشد. دستهای آویزان در کنار بدن یکی از بدترین اشتباهات در ژست به شمار می آیند . و باید به این نکته هم توجه داشته باشید که کف دست یک فرد معمولا به اندازه ابعاد صورت او می باشد و اگر تمام کف دست یا تمام پشت دست در یک تصویر نمایش داده شود ، حجمی به اندازه صورت او در درون تصویر به  وجود آورده می شود.

نمایش تمامی کف یا تمامی پشت دست در عکاسی پرتره ممنوع است و از این روی لازم است تا دستها کمی متمایل نسبت به دوربین قرار داشته باشند.

در یک مقاله مجزا روشهای ژست دادن به دست در مدل های زن و مرد را توضیح خواهیم داد اما تا آن زمان برای ژست دادن به دست ها لازم است که از فرد بخواهید تا کاری را با دست های خود انجام دهد .

خمیده و فاصله گذاشتن میان انگشتها برای نمایش حالت لطیف تر دست ها نیز اهمیت فوق العاده زیادی دارد .

آموزش ژست عکاسی مدلینگ

6- بین دست و بدن فاصله به وجود آورید .

چسبیدن بازو ها به بدن موجب می شود تا بازوها چاقتر و عریض تر دیده شوند. در رابطه با مدلهای خانم لازم تا از سوژه خود بخواهید تا بازو ها را از بدن خود فاصله دهد . فاصله گذاری میان باز و بدن موجب کمتر شدن عرض آنها و لاغرتر دیده شدن دستها در یک عکس خواهد شد .

ساده ترین روش برای انجام این کار آن است که از مدل خود  بخواهید دستی را روی قسمت میانی بدن خود قرار دهد یا اینکه فقط آرنج خود را به اندازه ای خم کنند که فاصله ای میان دست و بدن ایجاد کند. هر کدام از این روش ها را که انتخاب می کنید، فقط مطمئن شوید که یک فاصله قابل مشاهده بین هر بازو و بدن به وجود آمده است - این امر به ویژه در طول چلساتی مثل عکاسی بارداری مهم است، زیرا در این شرایط بدن خانمها به وضوح بسیار بزرگتر از حد معمول است.

7. خطوط منحنی در بدن  ایجاد کنید

در عکاسی پرتره از مدل های خانم به وجود آوردن خطوط منحنی در بدن ضروری هستند. خطوط منحنی حالت های زنانه بیشتری را در تصویر به وجود می آورند و به مقدار زیادی بر ظرافت ها و لطافت های بدن یک خانم تاکید می ورزند.

یکی از ساده ترین روشها برای ایجاد خطوط منحنی آن است که از مدل بخواهید تا وزن خود را روی پای عقب قرار دهد و کمی زانوی خود را خم کند. فاصله دادن دست از بدن و به وجود آوردن یک قوس در قسمت میانی بدن نیز منحنی های جذابی را در بدن فرد ایجاد می نماید.

آموزش عکاسی از مدل

8- از سمت جذابتر صورت فرد عکاسی کنید.

این واقعا یک تکنیک عکاسی نیست اما با فراگیر شدن تب عکسهای سلفی تعداد زیادی از مردم به این باور رسیده اند که یک سمت صورت آنها از سمت دیگر بهتر و جذابتر است . اگر احساس کردید که مدل تمایل دارد تا یک سمت از صورت خود را بیشتر به سمت دوربین قرار دهد ، بنابراین شما نیز باید با او همکاری کنید و در تعدادی از عکسها قسمت جذاب تر صورت او را به تصویر بکشید. یا اینکه خیلی راحت می توانید از مدل خود بخواهید که سمتت جذاب صورت خود را به شما نشان دهد.

 

تهیه و تنظیم : فرهاد مولایی - مربی آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ تبلیغاتی

صفحه مخصوص مقالات====>>> آموزش ژست در عکاسی پرتره و مدلینگ

 

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش