​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

چگونه یک عکاس عروسی انتخاب کنیم


عکس های عروسی خاطرات با شکوه ترین روز زندگی  شما را برای یک عمر فراهم می کند، بنابراین انتخاب عکاس عروسی مناسب ، بخش مهمی از برنامه ریزی برای یک مراسم عروسی به شمار آمده و دارای اهمیت فوق العاده زیادی می باشد.

در این مقاله، من قصد دارم نحوه انتخاب یک عکاس عروسی را به شما آموزش دهم، از جمله به این موارد می پردازم که چه چیزی را باید جستجو کرد و از کجا می توان آن فرد مناسب برای اینکار را پیدا کرد. در مورد سطح مهارت، محدوده قیمت، و هر دو سبک عکاسی و شخصیت، طیف گسترده ای از موارد برای تحقیق  وجود دارد اما در هر صورت وقتی نوبت به عکاسی از روز عروسی می رسد، شما حتما می خواهید فردی را پیدا کنید که برای چیزی که به دنبالش هستید مناسب باشد.
همانطور که جستجوی خود را شروع می کنید، به خصوص زمانی که شروع به دیدن قیمت ها و بسته هایی می کنید که در هر آتلیه یا مغازه عکاسی به شما ارایه می دهند ، آگاهی از اینکه به چه چیزی نگاه می کنید می تواند دلهره آور باشد، . امیدوارم بتوانم به شما در درک ارزش کار یک عکاس با تجربه کمک کنم تا بتوانید بر اساس بودجه و اهداف خود بهترین تصمیم را بگیرید. اما برای بهتر شدن شرایط ، اولین قدم این است که آنچه را که به دنبال آن هستید تعریف کنید تا بتوانید اولویت های خود را در طول جستجو محدود کنید.

عکاسی از عروسی

بدانید که در عکاسی عروسی خود به دنبال چه هستید
یک نقطه شروع خوب قبل از شروع جستجوی یک عکاس عروسی این است که مشخص کنید به دنبال چه هستید. آیا عاشق عکاسی هستید و می خواهید که عکس‌های روز عروسی خود را چاپ می‌کنید و در سرتاسر خانه‌تان قرار می‌دهید؟ آیا شما در برابر دوربین احساس خجالتی بودن دارید و تمایل دارید که یک عکاس با تجربه شما را راهنمایی کند؟


این یک تمرین کار گروهی عالی برای مراسم روز ازدواج شما نیز هست. شما می توانید در مورد آنچه می خواهید، آنچه برای شما مهم است و شاید حتی آنچه نمی خواهید صحبت کنید. شاید عکس‌های عروسی دوستانتان را دیده باشید که او را دوستش دارید یا ساقدوش عروسی اش  بوده‌اید.

عکاسی از عروسی

در روزی که می تواند یک روز بسیار احساسی و مهم باشد، عکاس شما در بسیاری از زمانها اطراف شما خواهد بود. اعتماد به آن شخص می تواند به کاهش استرس شما کمک کند. همین امر در مورد همه متخصصان برگزاری مراسم عروسی شما صادق است، و وجود یک فرد مناسب می تواند به شما کمک کند که این روز به راحتی برگزار شود.


و فراتر از خود روز، عکس‌های عروسی هستند که شما را به آن روز بر می گردانند، که اتفاقاً بسته به انتخاب عکاس شما و زمان تحویل آنها، می‌تواند از روز بعد تا چندین ماه بعد در هر جایی متفاوت باشد. عکس‌های عالی می‌توانند جادوی روز عروسی‌تان را به شما یادآوری کنند، لحظاتی را با مادربزرگتان ثبت کنند و در طول زندگی زناشویی مایه آرامش باشند.


بنابراین، قبل از اینکه میلیون ها تومان برای عکاسی و تصویر برداری از مراسم عروسی خود سرمایه‌گذاری کنید، ارزش این را دارد که به این فکر کنید که چه چیزی از عکاس خود به‌عنوان یک فرد و به عنوان یک هنرمند می‌خواهید.

عکاسی از عروسی

پیدا کردن بهترین عکاس عروسی با کیفیت و متناسب با بودجه شما
هنگامی که بدانید در عکاسی روز عروسی خود به دنبال چه چیزی هستید، سپس باید با توجه به بودجه و اولویت های خود برای انتخاب آن اقدام کنید. معنای آن بسته به اولویت های شما می تواند کمی متفاوت باشد. به طور کلی، شما باید به دنبال عکاسان با تجربه ای باشید که در مورد کاری که انجام می دهند پرشور و خلاق باشند و شخصیت ها و سبک های عکاسی متناسب با شما ساخته و پرداخته نمایند.


در اینجا بیایید در مورد برخی از ویژگی های مهم عکاس عروسی صحبت کنیم و به طور خاص به دنبال چه چیزی باید باشیم را بررسی کنیم .  بسته به بودجه خود، ممکن است تصمیم بگیرید که کمی از شرایط و انتظارات خودتان کوتاه بیایید، بنابراین این به شما کمک می کند بهترین زمینه ها را برای سازش انتخاب کنید. شما به دنبال بهترین کیفیت متناسب با بودجه خودتان خواهید بود.

عکاسی از عروسی

چه چیزی یک عکاس عروسی با کیفیت را می سازد؟
چهار چیز کلیدی وجود دارد که عکاسان عروسی را از نظر کیفیت جدا می کند: تجربه، خلاقیت، سبک و شخصیت.


تجربه
بسیاری از کارشناسان می گویند که برای متخصص بودن در هر چیزی 10000 ساعت تمرین لازم است. این بدان معناست که به طور کلی هرچه یک عکاس تجربه بیشتری داشته باشد، بهتر خواهد بود. البته، تجربه تنها زمانی اهمیت دارد که واقعاً از آن برای رشد و بهتر شدن استفاده کنید.


یک عکاس با تجربه می داند که کار کردن در یک مراسم عروسی چگونه است ، و این فرد با توجه به تجربیات خود می تواند لحظات مهم را پیش بینی کند و به طور کلی می تواند شما را در تصمیم گیری های روز عروسی راهنمایی کند. عکاسان با تجربه می توانند شرایط نوری در حال تغییر را به خوبی پیش بینی نموده و با آن کار کنند و بدون در نظر گرفتن مکان عروسی شما تصاویر قدرتمند و بسیار زیبایی را ایجاد کنند.


اکنون، همانطور که گفته شد، عکاسان جوان و جدید گرسنه و پرشور هستند و دائماً در حال یادگیری میباشند اما در هر صورت ، عکاسان باتجربه تر گران تر هستند و اگر اینطور نباشند، ممکن است در مدل کسب و کار خود ، کمیت را نسبت به کیفیت  در ارجحیت داشته باشند. بنابراین، اگر توانایی استخدام کردن باتجربه‌ترین عکاس را ندارید، همیشه پیشنهاد می‌کنم به دنبال فردی با استعداد طبیعی بگردید که تشنه باشد تا کار بزرگی خلق کند و کسب‌وکار خود را از طریق آن بسازد.

عکاسی از عروسی
خلاقیت
همانطور که اشاره کردم، تجربه همه چیز نیست. در مورد استعداد طبیعی هم چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. فردی با تجربه محدود ممکن است به کادربندی یا نوعی حالت  احساسی توجه داشته باشد که کار او را بالاتر از فردی با مهارت های فنی بیشتر قرار می دهد.


عکاسی یک کار نسبتاً فنی است و چیزهای زیادی برای یادگیری در آن وجود دارد، اما یک فرد خلاق وقتی در دوره های آموزش عکاسی عروسی و ودینگ شرکت می کند ،‌ هنوز هم می‌تواند عکس‌های باورنکردنی از شما بگیرد. شما عکاسی می‌خواهید که علاقه زیادی به روایت کردن یک داستان از طریق عکس های خود داشته باشد و با توجه به این سبک ، روشی خاص برای دیدن دارد. تشخیص خلاقیت در یک عکاس ممکن است سخت باشد، اما اساساً می توانید با نگاه کردن به نمونه کارها، ایده های بسیار خوبی را در رابطه با آن  به دست آورید.


وقتی به تصاویری که یک عکاس عروسی در وب سایت خود قرار می دهد نگاه می کنید، اغلب عکسهایی را می بینید که از نظر خودشان خوب است و آنها از به وجود آوردن این کار به خودشان افتخار می کنند. این عکس ها ممکن است از نظر فنی کامل نباشند، اما به شما نشان می‌دهند که عکاس شما در طول زمان یک عروسی برای به دست آوردن چه چیزی تلاش می‌کند. شما همچنین ایده ای از سبک عکاسی آنها را در اختیار خواهید داشت که مورد بعدی است که باید به دنبال آن باشید.

عکاسی از عروسی
سبک
سبک های عکاسی عروسی از رویایی و اثیری گرفته تا تاریک و غمگین ممکن است  متفاوت باشند. عکاسان عروسی سنتی و عکاسان هنرهای زیبا گروه های متفاوتی از عکاسان هستند که کارهای متفاوتی را ممکن است به وجود بیاورند.


همه سبک های عکاسی عروسی شایستگیهای  خاص خود را دارند، اما نکته اصلی در این است که شما باید سبکی را پیدا کنید که متناسب با آنچه به دنبال آن هستید ، باشد. اگر می خواهید احساس زرق و برق و یک عروسی پر از تجملات را در عکسهای خود داشته باشید، ممکن است به هنرهای زیبا متمایل شوید، اما اگر می خواهید احساسات روز عروسی خود را به همان صورت طبیعی و واقعی آن ثبت کنید ، یک عکاس با سبک کار خبری برای شما مناسب تر می باشد .  همچنین توجه به سبک ویرایش عکسها نیز بسیار مهم است زیرا برخی از عکاسان به روشی شیک تر ویرایش می کنند در حالی که برخی دیگر در زمان ویرایش عکس ها به نکات چندان زیادی توجه نمی کنند.


سبکی از عکاسی را بیابید که تجربه شما از تماشای عکس‌هایتان را برای سال‌های آینده افزایش دهد و داستان را به گونه‌ای تعریف کنید که با خاطرات ذهن شما سازگار باشد. و فراتر از سبک عکسبرداری یا تدوین، شخصیت آنها می آید.

عکاسی از عروسی
شخصیت
شخصیت مهمتر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می کنید. عکاس شما ممکن است اکتان بالایی داشته باشد و روز عروسی شما را مانند یک محصول هالیوودی اجرا کند یا عکاس شما ممکن است یک فرد آرام و صبور باشد و فقط تصاویری را که اتفاق می افتد ثبت کند. در هر صورت آنها در روز عروسی زیاد در اطراف شما هستند، بنابراین مطمئن شوید که از همراهی آنها لذت می برید و آنها حضوری کاهنده استرس را به ارمغان می آورند، هر چه این برای شما معنی دارد برای شما ارایه می دهند .


شخصیت عکاس می تواند بر تجربه روز عروسی شما تأثیر بگذارد. تناسب مناسب می تواند به این معنا باشد که شما یک روز باورنکردنی را سپری می کنید که همیشه منجر به عکس هایی از شما می شود که در بهترین روز خود لبخند می زنید! من همیشه یک تماس تلفنی، چت ویدیویی یا ملاقات حضوری را توصیه می‌کنم تا مطمئن شوید عکاس شما همه کادرها را بررسی کرده و احساس می‌کند مناسب هستند.

عکاسی از عروسی
کجا یک عکاس خوب پیدا کنیم
اکنون که می دانید به دنبال چه چیزی باشید، کجا باید عکاس عروسی خود را پیدا کنید؟
اولین توصیه من این است که یک مرجع مطمئن برای معرفی بهترین عکاسان عروسی را پیدا کنید . برای پیدا کردن فهرستی از بهترین عکاسان عروسی ،  از محل برگزاری  مراسم عروسی خود بپرسید که آیا آنها لیست عکاسان و آتلیه های معتبر را در اختیار دارند یا خیر ، سپس شما می توانی فهرستی از عکاسانی را ببینید که محل برگزاری مراسم شما آنها را  بر اساس کار، حرفه ای بودن یا تجربه ای که دارند ، آنها را دوست دارد با آنها کار کند. یا ممکن است از دوستی که عکاس خود را دوست دارد بخواهید اطلاعات بیشتری در مورد این تجربه از جمله بازدید از گالری کامل عکس های عروسی که دریافت کرده است به شما ارایه دهد .


اگر به یک منبع مطمئن برای تکیه کردن و به دست آوردن اطلاعات دسترسی ندارید ، می توانید به صورت آنلاین یا حضوری به دنبال عکاس بگردید. برخی از عکاسان به نمایشگاه‌های عروس می‌روند که در آن محل ها  شما می‌توانید شخصاً با آنها ملاقات کنید و اطلاعاتی را نسبت به آن‌ها به دست بیاورید. اما در  سمت مقابل، عکاسان بی‌شماری در اینترنت یافت می‌شوند.


می توانید عکاسان عروسی را در موتور جستجوی مورد علاقه خود مانند گوگل یا Yelp یا رسانه های اجتماعی پیدا کنید.. علاوه بر این، انجمن‌های عکاسی حرفه‌ای وجود دارند که برخی از آنها از عکاسان می‌خواهند استاندارد خاصی را رعایت کنند تا در فهرست قرار بگیرند.
خریدار مراقب باشید، لیست های برتر در برخی از این خدمات قرار است موقعیت های پرداختی داشته باشند. بنابراین، فقط به این دلیل که یک عکاس در ابتدا فهرست شده است، به این معنی نیست که آنها بهترین عکاس هستند. بنابراین بیایید در مورد چگونگی محدود کردن جستجوی خود صحبت کنیم.

عکاسی از عروسی

هنگام جستجوی آنلاین به دنبال چه چیزی باشید
وقتی نوبت به جستجوی آنلاین شما می‌رسد، چیزی برای راحتی وجود دارد تا بتوانید همیشه به دنبال عکاسی در نزدیکی خود یا عکاسی باشید که قبلاً در محل شما عکس گرفته است. بسیاری از عکاسان وبلاگ یا آثار خود را پست می‌کنند، به این معنی که وقتی محل برگزاری خود را جستجو می‌کنید، عکاسی عروسی را از آن مکان می‌بینید و اگر نام عکاسی وجود داشته باشد که پیوسته به عکس‌هایی که برای شما جذاب هستند پیوست شود، آن عکاس ممکن است مناسب باشد. .


وب‌سایت عکاس و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به شما یک نمای کلی از کار آنها و آنچه برای آنها مهم است ارائه می‌دهند. وب سایت آنها برند و سبک آنها را به شما نشان می دهد، بنابراین اگر مناسب به نظر می رسد می توانید برگه را ذخیره کنید و اگر اینطور نیست می توانید ادامه دهید. به دنبال اطلاعاتی باشید که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم: مدت زمانی است که آنها در تجارت بوده اند، چقدر خلاق به نظر می رسند، عکاسی آنها چگونه به نظر می رسد و شخصیت آنها چگونه به نظر می رسد.


چند مورد دیگر وجود دارد که می خواهید آنها را یادداشت کنید. اگر بودجه نگران کننده است، می خواهید ایده ای از محدوده قیمت داشته باشید، اما هنوز به آن معطل نشوید، زیرا قبل از اینکه بتوانید قیمت را مقایسه کنید، باید بدانید که آنها چه چیزی را در بسته های خود ارائه می دهند. من همچنین طیف وسیعی را در زمان چرخش پیدا کرده ام، بنابراین اگر بازگرداندن سریع عکس های شما در اولویت است، باید آن را نیز جستجو کنید. مهارت‌هایی وجود دارد که تسلط یک تازه‌کار سخت‌تر است، مانند عکاسی بعد از تاریکی، بنابراین مطمئن شوید که نمونه کار آنها حداقل تعدادی عکس گرفته شده با شرایط نوری چالش‌برانگیز را نشان می‌دهد.
یکی از سخت ترین قسمت ها محدود کردن و مقایسه عکاسان است. همانطور که اشاره کردم، عکاسان بسته‌های خود را به روش‌های مختلفی ساختار می‌دهند، بنابراین برای محدود کردن آن نیاز به کمی تشخیص و شاید یک صفحه گسترده است. یا، همیشه می‌توانید با روحیه خود بروید و فردی را انتخاب کنید که احساس می‌کند مناسب است که صادقانه بگوییم گزینه بدی نیست.

عکاسی از عروسی
مراحل انتخاب عکاس عروسی
مقایسه عکاسان

هنگامی که زمان مقایسه عکاسان فرا می رسد، می خواهید چند دسته بندی مختلف قرار دهید و مطمئن شوید که سیب را با سیب مقایسه می کنید.
     سالها تجربه یا تعداد عروسی های شلیک شده
     چقدر احساس خلاقیت می کنید
     سبک عکاسی آنها چگونه است
     سبک ویرایششون چیه
     چه شخصیتی دارند
     محدوده قیمت چنده
     آنچه همراه با قیمت است
     چه زمانی عکس های خود را دریافت خواهید کرد
     یک عکاس، دو عکاس یا یک عکاس و یک دستیار
     چیزی که این عکاس را از بقیه متمایز می کند


همچنین ممکن است بخواهید بخواهید یک گالری کامل از روز عروسی را ببینید تا بتوانید مطمئن شوید که آنها می توانند تمام جنبه های یک روز عروسی را به تصویر بکشند. اگر مکان شما شرایط نوری چالش برانگیزی دارد، باید مطمئن شوید که آنها می توانند از عهده آن برآیند.

عکاسی از عروسی
مصاحبه و سوال برای پرسیدن
در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید در مورد عکاس خود از وب سایت آنها یا از صحبت با آنها بدانید. بسیاری از عکاسان به اکثر سوالات فنی در وب سایت خود پاسخ می دهند تا بتوانید در زمان ملاقات با آنها بر روی شناخت آنها تمرکز کنید و ببینید که آیا مناسب است یا خیر.
    چگونه وارد عکاسی شدید و چرا در مراسم عروسی عکاسی می کنید؟
    من در روز عروسی بیشتر از ____ هیجان زده هستم. چگونه آن را دریافت می کنید و چگونه با اولویت های شما مطابقت دارد؟
    چالش برانگیزترین بخش عکاسی روز عروسی من ممکن است _____ باشد. چگونه آن را مدیریت خواهید کرد؟
    بسته های خود را توضیح دهید و مواد اصلی را توضیح دهید. چند عکاس؟ آیا فایل های دیجیتال دریافت می کنم؟ اگر بله، چه تعداد و چگونه آنها را تحویل می دهید؟ آیا آلبوم یا هنر دیواری یا هر چیز ملموسی را شامل می‌شوید؟ جلسه نامزدی چطور؟
    روند خود را قبل، در و بعد از روز عروسی شرح دهید؟ چه زمانی عکس هایم را دریافت خواهم کرد؟
    در آخر از خودتان و عروسیتان بگویید. نحوه پاسخ و ارتباط آنها با شما به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا مناسب هستند یا خیر.

عکاسی از عروسی
خلاصه همه موارد بالا
به طور خلاصه، انتخاب یک عکاس عروسی می تواند یک کار دلهره آور باشد، اما داشتن عکاس مناسب می تواند تفاوت بزرگی هم در روز عروسی شما و هم در نحوه یادآوری آن ایجاد کند. با اطمینان از مقایسه دقیق عکاسان، سعی کنید بهترین کیفیت را متناسب با بودجه خود دریافت کنید. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که در چه زمینه‌هایی می‌خواهید در مورد ساعت‌ها، محصولات، شخصیت یا تجربه به خطر بیفتید.
من هرگز نشنیده‌ام که کسی از داشتن عکس‌های عروسی عالی پشیمان شود، اما کاملاً داستان افرادی را شنیده‌ام که آرزو دارند عکس‌های بهتری داشته باشند. فقط به این دلیل که شخصی خود را عکاس عروسی می‌داند یا دوربین دارد، به این معنی نیست که صلاحیت عکاسی از یک روز تاریخی از زندگی شما را دارد. ممکن است یکی از تنها مواردی باشد که شما یک عکاس استخدام می کنید.
از آنجایی که راه اندازی یک کسب و کار به آسانی راه اندازی یک وب سایت می شود، امیدوارم این نکات به شما کمک کند تا در لیست عکاسان عروسی قدم بزنید و عکسی را پیدا کنید که مطابق با دیدگاه شما برای روز عروسی شما باشد. با تعیین اولویت های خود شروع کنید و سپس عکاسی را پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

 

تهیه و تنظیم : فرهاد مولایی - مربی آموزش عکاسی

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش