​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

5 نکته مهم که در شروع یادگیری عکاسی پرتره باید به آنها توجه داشته باشید .

 

اگر شما به فکر یادگیری عکاسی پرتره هستید و قصد دارید تا در این رشته به پیشرفت های خوبی دست پیدا کنید ، در این مطلب برخی از نکاتی را مورد اشاره قرار می دهیم که به شما کمک می کنند تا به بینش و درک بهتری از رشته عکاسی پرتره دست پیدا کنید . در شروع یادگیری هنر عکاسی ، ما باید تلاش کنیم تا از انجام آزمون و خطاهای بی مورد پرهیز نموده و در مسیری نسبتا درست قرار بگیریم و با مشخص نموده اهداف و همچنین با استفاده از ابزار ها و وسایل مناسب ، به درستی در مسیر پیشرفت قرار بگیریم .

آموزش عکاسی و نورپردازی

به عنوان یک مربی آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ توصیه هایی را در اینجا ارایه داده ام که به شما کمک می کنند تا در شروع یادگیری عکاسی ، مسیر نسبتا درستی را انتخاب نمایید .

انتخاب دوربین در عکاسی پرتره

1 – یک دوربین خوب انتخاب کنید .

در شروع یادگیری عکاسی ، انتخاب یک دوربین مناسب از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است . دوربین اولین و مهمترین ابزار یک عکاس است و در صورت انجام یک انتخاب نا مناسب ، حتی ادامه حرفه عکاسی ممکن است دچار چالش ها و بحران های شدیدی شود .

نکته اول در انتخاب دوربین این است که دوربینی را انتخاب نمایید که از کارکردن با آن لذت ببرید . هیچگاه به یک برند یا کمپانی تعصب نداشته باشید . کمپانی های مختلف سازنده دوربین بخش خاصی از مشتریان را برای محصولات خود هدف می گیرند و متناسبا امکانات مورد نیاز همان گروه از مشتریان را در درون محصولات خود قرار می دهند. اگر برای اولین بار قصد دارید دوربین بخرید ، حتما از مشاوره های یک کارشناس خبره در این زمینه استفاده کنید و سعی کنید تا در مورد مزیت ها و ویژگی های هر یک از دوربین های موجود در بازار اطلاعات مفید و مناسب را به دست آورید .

دوربین به عنوان یکی از پرهزینه ترین تجهیزات عکاسی باید با دقت و وسواس انتخاب و خریداری شود و در صورتی که یک انتخاب صحیح و مناسب را انجام داده باشید ، مسیر پیشرفت در حرفه عکاسی به مقدار زیادی برای شما هموار خواهد شد .

قبل از خرید یک دوربین ، سعی کنید تا از مشورت مربی عکاسی خود استفاده نمایید و با نیاز های فعلی و آتی که ممکن است در مسیر یادگیری عکاسی با آنها موجه شوید ، آشنایی نسبی را به دست آورید .

انتخاب لنز مناسب برای عکاسی

2 – لنز یا لنز های مناسب را انتخاب کنید .

بعد از خرید دوربین ، انتخاب نوع لنز نیز اهمیت فوق العاده زیادی دارد . تلاش کنید تا لنز متناسب با سبک و نوع عکاسی را که مشغول فرا گرفتن آن هستید را به دست بیاورید . از خرید های بیهوده و بی هدف خودداری کنید و از کارکردن با لنز هایی که متناسب با سبک عکاسی شما نیستند حتما پرهیز نمایید.

به عنوان مثال شما اگر مشغول فراگرفتن عکاسی پرتره هستید ، نوع خاصی از لنز  ها را باید انتخاب نمایید و برای عکاسی در طبیعت و یا برای عکاسی از آسمان شب نیز حتما به لنز های متفاوت تری احتیاج خواهید داشت . به همین دلیل به شما توصیه می کنیم تا به همراه اطلاعاتی که در رابطه با دوربین عکاسی به دست می آورید ، اطلاعات جامع و کامل در رابطه با لنز های موجود را نیز به دست آورده و آنها را مورد توجه قرار دهید .

البته در شروع یادگیری عکاسی ، حتی یک لنز کیت هم به شما در فرایند یادگیری کمک می کند اما به مرور و با افزایش آگاهی ها در مسیر آموزش عکاسی ؛ احتیاج به یک لنز پیشرفته تر را حتما احساس خواهید نمود و به همین دلیل از مربی عکاسی خود برای کسب اطلاعات در مورد انواع لنز ها ، کمک بگیرید .

اهمیت کسب آموزش در یادگیری عکاسی پرتره

3- حتما آموزش ببینید .

همین که شما مشغول خواندن این مطلب هستید نشانگر علاقه شما به یادگیری و کسب آموزش است .

هنر عکاسی یک رشته کاملا فنی و تخصصی است که در درون آن تعداد زیادی از اصطلاحات فنی و تخصصی وجود دارند . همچنین هر یک از سبک ها و ژانر های عکاسی دارای تعداد زیادی از تکنیک های مختلف هستند و در کنار همه این موارد انواع دوربین ، لنز و تجهیزات عکاسی از نوع لوازم بسیار پیشرفته و ساخته شده با فناوری روز جهان هستند که تعداد زیادی از گزینه های تخصصی را در درون خود جای داده اند .

بدون کسب آموزش و دستیابی به مهارت های فنی و تخصصی ، پیشرفت در حرفه عکاسی تقریبا غیر ممکن است . پیشرفته تر شدن لوازم و تجهیزات و افزایش گزینه های قابل انتخاب در زمان های عکاسی باعث شده است تا یادگیری از طریق آزمون و خطا و یا یادگیری از طریق شیوه های کارآموزی نزد افراد پیشکسوت ، تقریبا منسوخ شوند .

عکاسی به عنوان یک هنر و حرفه پردرآمد مورد توجه افراد بسیار زیادی است و با بیشتر شدن رقابت ها در این مسیر ، بدون فراگیری روشها و تکنیک های کار با ابزار و وسایل جدید وبدون آشنایی با تکنیک های مدرن موجود در این رشته ، توان رقابت با افراد مختلف را نخواهید داشت .

تشخیص سوژه مناسب برای یادگیری عکاسی

4 – سوژه های مناسب برای عکاسی را تشخیص دهید .

یکی از اولین وظایف شما بعنوان یک عکاسی آن است که سوژه های مناسب برای عکاسی را تشخیص داده و حتما تلاش کنید تا آنها را در برابر لنز و دوربین خود قرار دهید. پرورش دید تخصصی و به دست آوردن چشم مناسب برای عکاسی از جمله اصطلاحات و سرفصل هایی می باشند که در کلاس های آموزش عکاسی در مورد آنها صحبت می کنیم .

عکس گرفتن از انسان ها در عکاسی پرتره ، یکی از چالش های هر روزه عکاس به شمار می آید و با توجه به تنوع رفتاری موجود در میان انسان ها ، شما باید همیشه از قدرت جلب رضایت انسان ها برای عکاسی از آنها برخوردار باشید .

در کلاسهای آموزش عکاسی پرتره ، هنر جذب مشتری و هنر کسب رضایت افراد برای قرار گرفتن در برابر دوربین را نیز به هنرجویان خود آموزش می دهیم و بر این باور هستیم که این موضوع یکی از مهمترین سرفصلهایی می باشد که هنرجویان عکاسی پرتره باید در آن به مهارت کافی دست پیدا کنند .

انتخاب لوکیشن در عکاسی پرتره

5 – لوکیشن خوب برای عکاسی پیدا کنید.

 یکی از اولین وظایف شما به عنوان یک عکاس آن است که لوکیشن ها و محل های مناسب برای عکاسی را پیدا کنید و در مواقع مناسب از آنها استفاده نمایید . در حال حاضر بسیاری از افراد تمایل دارند تا تجربه عکاسی در محیط های متفاوت را به دست آورندو علاوه بر موقعیت های مکانی مرسوم ( باغهای عکاسی و عمارت ها و...) انواع لوکیشن های متفاوت و جذاب در نواحی مختلف وجود دارند که می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

در هر فصل از سال و برای عکاسی در هر یک از ساعت های روز سعی کنید لوکیشن های خاص و متعدد را از قبل شناسایی کنید و با توجه سبک عکاسی خود از آنها استفاده نمایید .

با زیاد تر شدن تجربه عکاسی و با فراگیری تکنیک های مختلف عکاسی ، شیوه های استفاده از ابزار و وسایل موجود در محیط های مختلف را نیز به خوبی فرا خواهید گرفت و در کنار آن با انواع روشهای ژست دادن به سوژه در محیط  های مختلف نیز آشنایی لازم را به دست خواهید آورد .

آموزش نورپردازی پرتره

نکته مهم : با نورهای مختلف و شرایط هر یک از آنها آشنا شوید .

نورپردازی و کارکردن با منابع مختلف نور یکی از سرفصل های بسیار مهم در عکاسی است و شما باید دانش تخصصی کارکردن با نورهای مختلف و متفاوت را به دست بیاورید. تلاش کنید تا از نخستین روزهای شروع یادگیری عکاسی ، مباحث مرتبط با نور را به دقت دنبال کنید و دانش خود در زمینه شناسایی رفتار های نور در محیط های مختلف را افزایش دهید .

آشنایی با وسایل نورپردازی در عکاسی پرتره

تمامی نکات بیان شده در این مقاله به شما کمک می کنند تا به درستی در مسیر پیشرفت در عکاسی قرار بگیرید و با به دست آوردن تجربیات صحیح ، به موفقیت های لازم در مسیر پیش روی خود برسید .

 

تهیه و تنظیم : فرهاد مولایی - مربی آموزش عکاسی و نورپردازی پرتره و مدلینگ

 

 

 

۵
از ۵
۱۷ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش