​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

ژست عکس مدلینگ خلاقانه با استفاده از یک شاخه گل

خلاقیت در ژست دادن و ایده پردازی کردن در زمان عکاسی یکی از راهکار هایی است که به شما کمک می کند تا بدون کپی کردن از آثار دیگران و تنها با تکیه بر ذهن و خلاقیت خود ، صحنه هایی کاملا نو و جدید را به وجود آورید . در کلاسهای آموزش عکاسی و ژست ، استفاده از شاخه های گل برای به وجود آوردن حالت های متفاوت در سوژه های مدلینگ ، فشن و یا حتی در زمان عکاسی پرتره ، یکی از ساده ترین روشهای ژست دادن به سوژه می باشد.

آموزش ژست عکس مدلینگ

گل به عنوان مظهر لطافت شناخته می شود و وارد کردن آن در درون کادر تصویر مفهوم لطافت و دوری از خشونت را تداعی می کند . همچنین یک شاخه گل به عنوان عنصر جلب محبت وعشق در درون تصویر می تواند امواجی از احساسات عاشقانه را در درون کادر تصویر شما به وجود آورد .

 

استفاده از یک شاخه گل در ژست های بیوتی  

عکاسی مدلینگ در ژانر بیوتی با هدف نشان دادن جزئیات دقیق میکاژ و گریم سوژه ها یکی از شاخه های پرطرفدار عکاسی است و توجه به جزئیات دقیق همراه با به دست آوردن بافت ها در این سبک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

عکس های بیوتی به طور معمول در نماهای بسته و اغلب با نماهای کلوزآپ و مدیوم کلوز آپ به ثبت می رسند. در این نماهای کاملا  بسته تصویر صورت سوژه معمولا بزرگتر و اغراق شده تر از حد عادی دیده شده و جزئیات بافت پوست به طور کاملا واضحی نمایش داده می شوند .

شات های بیوتی به دلیل تمرکز بیش از اندازه بر حالت سرد و خنثی چهره دارای حالتی بی روح بوده و اغلب سرد و خشک به نظر می رسند و یکی از اولین راه کار های خلاقانه برای ایجاد جذابیت و تنوع دراین نوع از شات ها ، اضافه کردن یک شاخه گل به درون کادر تصویر می باشد.

آموزش ژست عکاسی مدلینگ

قرار دادن شاخه گل بر روی یکی از چشم ها ، یک ژست متداول است که بسیاری از عکاسان بیوتی از آن استفاده می کنند . در این حالت ، انواع شکل های ویژه ای را با استفاده از اجزای صورت و یا حالت های انگشتان می توان به دست آورد و توجه به خطوط انگشتان یکی از اصلی ترین مواردی است که در این ژست می توان به آن دقت نمود .

قرار دادن شاخه گل در کنار صورت ، اغلب حالتی است که دوستی با طبیعت ، نمایش لطافت و تاکید بر حالت های زنانه در درون تصویر را نمایان می سازد .

آموزش ژست مدلینگ

در رابطه با حالت دستها در این ژست باید توجه داشته باشید که نمایش تمامی کف دست و یا نمایش تمامی قسمت های پشت دست در زمان ژست دادن به سوژه ممنوع است و با توجه به علایم زبان بدن ،‌باید از حالتی استفاده نمایید که دست به صورت کمی متمایل نسبت به دوربین قرار گرفته باشد .

 

استفاده از یک شاخه گل به عنوان تکمیل کننده رنگ های آرایش و میکاپ

گل ها همواره سمبلی از طبیعت به شمار می آیند و در صورتی که در یک شات بیوتی و میکاپ تمایل دارید حس طبیعی بودن را به مخاطب خود القا کنید ، قرار دادن یک شاخه گل همرنگ با آرایش و میکاپ سوژه به شما کمک می کند تا این احساس را سریعتر به مخاطب خود القا کنید .

آموزش ژست عکاسی پرتره

استفاده از یک شاخه گل همرنگ و همسان با میکاپ سوژه ، علاوه بر احساس طبیعی بودن حالت های چهره ، تکمیل کننده رنگ های میکاپ نیز به شمار آورده شده و بر افزایش غلظت رنگ های موجود در درون کادر تصویر نیز تاثیر می گذارد .

آموزش ژست عکس مدلینگ

استفاده از یک شاخه گل برای افزایش کنتراست های رنگی در زمان ژست دادن به سوژه های فشن

در عکاسی مد و فشن اغلب رنگ های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند اما اگر در درون کادر تصویر شما لباس سوژه دارای رنگ های همسان و یکنواخت می باشد ، وارد نمودن یک شاخه گل موجب بر هم خوردن توازن های رنگی و افزایش حالت های کنتراست آن می شود .

آموزش ژست عکاسی پرتره

عکاسان مد و فشن از تکنیک کنتراست های رنگی برای کشاندن چشم مخاطب بر روی قسمت های مختلف یک سوژه استفاده می کنند و در صورتی که تمایل دارید تا چشم مخاطب به سمت قسمت خاصی از سوژه کشیده شود ؛ این شیوه یک راهکار زیرکانه برای شما به شمار می آید .

آموزش ژست در عکاسی

در تصویر بالا ، قرار گرفتن شاخه گل در کنار بدن و لباس سوژه موجب می شود تا چشم مخاطب به سمت قسمت های میانی کادر تصویر کشیده شود و اگر چه تمامی بخشهای صورت سوژه در فوکوس قرار دارند اما به هر صورت تاکید بیش از اندازه از صورت برداشته شده و به سمت قسمت های میانی کادر تصویر کشیده می شود .

نکته :

در زمانی که از یک شاخه گل برای ژست دادن به سوژه های خود در عکاسی فشن و مدلینگ استفاده می کنید ، از عکاسی با نماهای بسیار باز خودداری کنید . اندازه کوچک گل ها در کنار بدن انسان ، در یک نمای بسیار باز ( لانگ شات ) جلوه چندانی نداشته و کارکرد های مورد اشاره در فوق را به شما ارایه نمی دهد .

 

تهیه و تنظیم : فرهاد مولایی - مربی آموزش ژست عکاسی

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش