​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

آموزش عکاسی با دوربین کانن ، نیکون و سونی

 

زمانی که برای نخستین بار یک دوربین می خرید ، اولین مواجهه شما با دوربین تازه خریداری شده ، در فروشگاه و آن هم در زمانی هست که فروشنده قصد دارد تا دوربین را از جعبه آن خارج نموده و برای تست کردن به شما تحویل دهد .

 

این موقعیت تقریبا برای همه هنرجویان و عکاسان اتفاق افتاده است و در اکثر قریب به اتفاق این موارد ، زمانی که برای نخستین بار یک دوربین عکاسی را خریداری می کنید ، این وسیله جدید برای شما به مقدار زیادی نا آشنا بوده و تعداد زیادی از کلید های کنترل ، منوها و تنظیمات در این دوربین جدید وجود دارند که برای شما نا آشنا می باشند.

عدم آشنایی با نحوه کارکرد و عملکردهای جدید موجود در دوربینهای عکاسی موجب میشود تا عکاسان و هنرجویان عکاسی از ویژگی های موجود در درون دوربین خود بدون اطلاع باشند و در بسیاری از موارد مشاهده شده است که یک فرد تا سالها بعد از خرید یک دوربین ، نسبت به ویژگی های داخلی آن نا آشنا بوده و بسیاری از امکانات داخلی دوربین ها ، هیچگاه مورد استفاده قرار نمی گیرند .

یکی از اصلی ترین دوره های تخصصی ما در آموزشگاه عکاسی پرتره ، آشنا نمودن هنرجویان با تنظیمات پیشرفته دوربین های عکاسی می باشد. در این دوره ها با بهره گیری از آخرین اطلاعات تخصصی که به سبب ارتباط ما با کمپانی های تولید کننده دوربین به دست آمده اند ، شما با تکنولوژی ساخت و ویژگی های اصلی دوربین خودتان آشنا می شوید و کار کردن با منو ها تنظیمات داخلی دوربین خود را فرا میگیرید .

چرا باید برای کار کردن با دوربین خودم آموزش ببینم ؟

کمپانی های بزرگ تولید کننده دوربین در رقابت با یکدیگر به طور مداوم انواع مختلفی از دوربین های عکاسی را برای کاربران مبتدی ، نیمه حرفه ای و حرفه ای در سراسر دنیا تولید می کنند . با پیشرفت تکنولوژی ، فناوری های به وجود آمده در دوربینهای عکاسی نیز به طرز شگفت آوری متحول شده اند و در صورتی که اقدام به خرید یک دوربین تازه تولید شده میکنید ، تقریبا بسیاری از ویژگی های داخلی آنها و منو ها و تنظیمات دوربین ، نه تنها برای شما ، بلکه برای بسیاری از عکاسان با تجربه و حرفه ای نیز ناشناخته میباشند.

یادگیری تنظیمات و کارکرد های یک دوربین از این لحاظ دارای اهمیت است که سرعت عمل شما در زمان های عکاسی را ارتقا بخشیده و برای شما قدرت تصمیم گیری در هر یک از شرایط عکاسی را فراهم می آورد.

همچنین وقتی که شما با تمامی امکانات و ویژگی های دوربین عکاسی خود آشنا می شوید ؛ از قدرت عکاسی در سبک ها و ژانر های مختلفی نیز برخوردار می گردید .

به طور کلی به یاد داشته باشید که یک دوربین جدید ، یک سرزمین کاملا ناشناخته است و در صورتی که نا آگاهانه برای کار کردن با آن اقدام کنید ، ضمن اینکه پول و سرمایه خود را به هدر داده اید ، در زمان عکاسی نیز دچار کلافگی و سردرگمی خواهید شد.

آیا تنظیمات دوربینهای مختلف با یکدیگر فرق دارند ؟

بله فرق دارند . هر مدل دوربین دارای مشخصات و ویژگی های خاص خود می باشد. اینکه فقط یک مدل دوربین خود را ارتقا می دهید هیچگاه دلیل بر آن نمی شود که دوربین جدید خود را به طور کامل بشناسید .

در هر یک از مدل های دوربین امکانات متفاوتی برای فوکوس ، نورسنجی ، نوردهی به دوربین و مود های عکاسی با آن وجود دارند.

حالت های تنظیم رنگ ، وایت بالانس ، روش برخورد دوربین با نویز ها و شرایط کم نور نیز در هر یک از مدل های دوربین نیز متفاوت می باشند .

حتی اطلاعات قابل نمایش در ویزور و ال سی دی دوربین ها نیز حاوی نکات و تنظیمات بسیار مهمی می باشند و در صورتی که از آنها آگاه نبوده باشید ، مقدار زیادی از امکانات دوربین خود را از دست خواهید داد.

آیا وقتی مدل دوربین خود را ارتقا می دهم باید آموزش ببینم ؟

تصور کنید که تا کنون یک دوربین سطح مبتدی کانن را در اختیار داشته اید و اکنون یک دوربین حرفه  ای از همین برند را خریداری کرده اید .

اولین نکته ای که در این دوربین جدید با آن مواجه خواهید شد آن است که مود های عکاسی خودکار از دوربین حرفه ای شما حذف شده اند و دیگر به صورت خودکار قادر به عکاسی با آن نخواهید بود.

همچنین در دوربین های حرفه ای تر حالت های فوکوس کردن با دوربین دارای تعداد زیادی از گزینه های مختلف برای تعقیب سوژه و به دست آوردن فوکوس مجدد با دوربین هستند . تنظیمات دقیق اتوفوکوس و فوکوس دستی ، تنظیمات کنترل نویز ، تنظیمات مرتبط با دامنه دینامیکی دوربین ، تنظیمات به دست آوردن جزییات در سایه ها و هایلایت ها و بسیاری از موارد دیگر نیز وجود دارند که در دوربین حرفه ای نسبت به یک دوربین سطح مبتدی ، تفاوت های کاملا آشکاری را به وجود می آورند.

آیا شرکت در کلاس های آموزش کار با دوربین ضروری است ؟

بله ، حتما ضروری است . شاید شما یک عکاس با تجربه چندین سال عکاسی باشید. اما به این نکته توجه داشته باشید که دوربین های جدید همیشه نکات غافلگیر کننده ای برای شما خواهند داشت . بنابرین هیچگاه نسبت به کلاسهای آموزش کار با دوربین بی رغبت نباشید . حتی هیچگاه مطمئن نباشید که دوربین قدیمی خود را به طور کامل شناخته اید . اگر به صورت روتین مثلا تنها به عکاسی در آتلیه مشغول بوده اید ، مطمئنا با تنظیمات دوربین خود برای عکاسی در فضای باز آشنا نیستید . یا حتی ممکن است تنظیمات دوربین برای عکاسی با انواع فلاش های مختلف را نشناخته باشید .

در صورت آشنایی با تنظیمات و عمکرد های همین دوربین که در دست شما هست ؛ شاید هیچگاه نیازی به خرید یک دوربین جدید احساس نشود . بنابراین در کلاس های آموزش کار با دوربین به طور فعال مشارکت داشته باشید و از ویژگی های مختلف دوربین خود آگاهی های لازم را به دست آورید.

کلاس های آموزش کار با دوربین در چه سطحی برگزار میشوند ؟

کلاس های آموزش عکاسی و کار با دوربین در دو سطح مبتدی و نیمه حرفه ای برگزار می شوند و هنرجویان برای شرکت در هر یک از آنها سطح بندی خواهند شد .

در صورتی که برای نخستین بار به خرید یک دوربین اقدام نموده اید و پیش از آن هیچگونه آشنایی با عملکرد های آن دوربین نداشته اید حتما باید در کلاس های سطح مبتدی شرکت کنید.

همچنین اگر پیش از این با یک دوربین از برند دیگری کار کرده اید و نسبت به خرید یک دوربین از برند متفاوت اقدام کرده اید نیز ، در کلاس های سطح مبتدی باید شرکت نمایید .

مباحثی که در کلاسهای آموزش کاربا دوربین در سطح مبتدی ارایه میشوند عبارتند از :

  • آشنایی با کلید ها و کنتر های موجود بر روی بدنه دوربین و لنز
  • آشنایی با مود های مختلف موجود در دوربین
  • آشنایی با عملکرد مثلث نوردهی
  • آشنایی با تنظیمات فوکوس ( مبتدی )
  • آشنایی با تنظیمات رنگ دوربین ( مبتدی )
  • آشنایی با ویژگی های عکاسی با ویزور و ال سی دی (مبتدی )
  • آشنایی با منو عکاسی در منو تنظیمات سریع
  • آشنایی با تنظیمات کیفیت عکس
  • آشنایی با تنظیمات فضای رنگ دوربین
  • آشنایی با مود های فوکوس
  • آشنایی با مفاهیم جبران نوردهی
  • آشنایی با عملکرد های شاتر و سنسور دوربین
  • آشنایی با نکات ایمنی کار با دوربین و لنز

مباحثی که در کلاس های آموزش کار با دوربین در سطح نیمه حرفه ای ارایه می شوند عبارتند از :

  • معرفی تنظیمات فوکوس پیشرفته دوربین
  • معرفی تنظیمات پیشرفته عکاسی با فلاش ( اینترنال و اکسترنال )
  • معرفی تنظیمات پیشرفته وایت بالانس
  • معرفی تنظیمات پیشرفته تنظیم رنگ و کالر گریدینگ با دوربین
  • معرفی تنظیمات پیشرفته شخصی سازی دوربین
  • معرفی تنظیمات اتصال دوربین به وای فای و عکاسی وایرلس

آموزش کار با دوربین Canon

کمپانی کانن یکی از فعال ترین شرکت های تولید کننده دوربین در سراسر جهان است و محصولات تولید شده این شرکت در ایران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار می باشند . امروزه در بسیاری از آتلیه های عکاسی انواع مدل های DSLR و میرورلس ساخت کانن برای عکاسی مورد استفاده قرار می گیرند .

دوربین های EOS  کانن با قابلیت کاربری آسان ، منو ها و تنظیمات پیشرفته و ارایه کیفیت عکس و فیلم نسبتا عالی برای بسیاری از افراد یکی از اولین گزینه های خرید دوربین هستند .

آموزش کار با دوربین کانن برای استفاده در سبکهای پرتره ، فشن و مدلینگ از جمله سرفصل های ما در آموزشگاه عکاسی پرتره و هر یک از کلاسهای عکاسی ما می باشند. همچنین آموزش روش های استفاده از انواع لنز های کانن در هر یک از سبک های عکاسی نیز از جمله مزیت ها و ویژگی های ما در ارایه آموزشهای عکاسی می باشند.

در آموزشگاه عکاسی ، ما به شما قسمت های مختلف منو Q و منو تنظیمات اصلی یک دوربین کانن را آموزش می دهیم . همچنین مود های مختلف عکاسی با این دوربین ها را برای شما توضیح داده و به شما کمک می کنیم تا بیشترین بهره وری را از دوربین خود به دست آورید .

آموزش عکاسی با دوربین نیکون

کمپانی نیکون نیز یکی از محبوبترین ها نزد عکاسان ایرانی به شمار می آید. Nikon در کنار کانن و سونی ، سهم بزرگی از بازار محصولات عکاسی ایران را به خود اختصاص داده است و تقریبا در تمامی فروشگاه های دوربین ، محصولات نیکون به عکاسان پیشنهاد داده میشوند .

دوربین های نیکون با برخورداری از کلید ها و کنترل های متعدد بر روی بدنه دوربین و لنز تلاش می کنند تا هر یک از منو و تنظیمات را با استفاده از یک دکمه کاربردی در دسترس کاربر قرار دهند و به همین دلیل محصولات نیکون از ویژگی های پیچیده تری نسبت به سایر دوربین ها برخوردار می باشند .

همچنین مود های عکاسی و حالت های تنظیمی متفاوتی را در هر یک از دوربین های نیکون میتوان مشاهده نمود و به عنوان مثال در دو مدل از دوربین های سری نیکون D5000 و نیکون D7000 منوها ، تنظیمات و کلید های کنترل کننده کاملا متفاوتی مشاهده میشوند .

آموزشگاه عکاسی پرتره ، تمامی کلید های روی بدنه دوربین را برای شما توضیح داده و استفاده تخصصی از هر یک از آنها را در اختیار شما قرار می دهد .

آموزش عکاسی و فیلمبرداری با دوربین سونی آلفا

کمپانی سونی که یکی از غول های فناوری جهان به شمار می آید در زمینه تولید دوربین های عکاسی و فیلمبرداری نیز سابقه بسیار زیادی دارد و با کیفیت ترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری را در میان محصولات سونی می توان مشاهده نمود .

به طور خاص انواع دوربین های میرولس سونی در سری آلفا به مقدار زیادی مورد توجه عکاسان و فیلمبردار های ایرانی قرار دارند. دوربین های سونی آلفا محصولاتی کاملا تخصصی و پیچیده هستند و در صورت عدم تجربه و آگاهی کار با این دوربین ها ، با چالش های زیادی در زمان عکاسی و فیلمبرداری مواجه خواهید شد .

تنظیمات دقیق و پیشرفته فوکوس و نورسنجی با دوربین های سونی ، نیاز به آگاهی از ساختار و عملکرد ویژه دوربین های میرورلس دارد . وجود منوها تنظیمات متعدد و کم شدن کلید های کاربردی از روی بدنه این دوربین ها موجب شده است تا این محصولات در زمره تخصصی ترین ابزار های عکاسی و فیلمبرداری قرار داشته باشند.

نتیجه گیری

فراگیری دانش کار با دوربین برای هر عکاس یک ضرورت است و بدون توجه به اینکه شما یک عکاس با تجربه و یا یک عکاس تازه کار هستید ، در زمان خرید یک دوربین جدید برای به دست آوردن حداکثر بهره وری از آن، حتما به آموزش و یادگیری نکات آن نیاز خواهید داشت . حتی به شما پیشنهاد می کنیم تا قبل از خرید یک دوربین جدید ، به کسب مشاوره در رابطه با آن اقدام نمایید و پس از خرید دوربین ، ویژگی های مختلف آنرا به همراه مشاور خود بررسی نموده و آکاهی های لازم را به دست آورید. برای بهترین بهره وری از دوربین خود در هر یک از کلاس های آموزش کار با دوربین که در آموزشگاه عکاسی پرتره و مدلینگ تشکیل می شوند ، می توانید حضور داشته باشید.

۵
از ۵
۲۵ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش