​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

7 روش برای ژست دادن به مدل با حالت دست و پای طبیعی

همیشه این جزئیات ریز و کوچک هستند که می توانند یک عکس را به تصویری فوق العاده تبدیل نموده و یا آنرا به کلی از بین ببرند. وضعیت دست و پا در طول زمان ژست دادن به مدل نیز یکی از موارد و جزئیاتی هستند که باید به آنها دقت نمود زیرا وضعیت دست و پای مدل در زمان ژست گرفتن حالت کلی ژست را تعیین می نمایند . مدل شما ممکن است یک چهره بسیار آرام و دوست داشتنی در برابر دوربین داشته باشد اما دست های مشت شده و یا انگشتان سخت و کشیده که نشان دهنده اضطراب او در زمان عکاسی هستند ، ممکن است تمامی حالت های چهره را تحت تاثیر خود قرار بدهند . در این مقاله ، مطالبی را بیان نموده ایم که به شما کمک می کنند تا در زمان ژست دادن به مدل های خود بهترین حالت ها را با کمک وضعیت صحیح دست و پا ها به دست بیاورید .

آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ فرهاد مولایی

1 – به مدل یاد بدهید تا فقط در برابر دستورات یک کلمه ای شما ژست بگیرد.

در ابتدای جلسه عکاسی به مدل یاد بدهید که دستورات تغییر ژست را فقط با گیفتن یک کلمه از طرف شما ، دریافت کند . مدل با شنیدن یک کلمه وضعیت ژست و بدن خود در برابر دوربین را باید تغییر دهد . حرکت های دست شما نیز در حکم دستورات هستند و وقتی اشاره ای را با حرکت دادن دست به او منتقل می کنید ، مدل ژست خود را به آرامی باید تغییر دهد . به طور کلی سعی کنید تا مدل شیوه کار شما را به آسانی بفهمد و دستورات را در سریعترین زمان اجرا کند .

آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ

2 -  از مدل بخواهید در درون نقش قرار بگیرد و حرکت داشته باشد .

اگر به نمایش کمی حرکت در درون تصویر خود نیاز دارید ، از مدل بخواهید تا شبیه به فیلم اسلوموشن حرکت کند . اگر به کمی حالت عاشقانه نیاز دارید ، مدل باید قادر باشد چهره ای رمانتیک را در برابر دوربین به نمایش بگذارد . از مدل بخواهید تا حس و روح را به درون تصویر شما وارد کند . در صورتی که مدل شما قادر باشد تا احساس و حالتهای عاطفی را به درون ژست وارد کند ، بنابرین دست ها و پاهای او نیز حالتی نرم و روان به خود گرفته و نمایش های جالب تری را بروز می دهند . دستها زمانی حالتی بهتر و زیبا تر به خود می گیرند که بازو ها کمی از بدن فاصله داشته باشند .

کلاس آموزش عکاسی

3 – از مدل بخواهید حالت های عصبی و تنش و اضطراب را از خود دور کند .

در زمان ژست گرفتن ، خشک بودن پا ها نشانه اضطراب مدل است . اگر شما نکات مربوط به ژست را به درستی انتقال داده اید اما دست و پای مدل هنوز حالتی خشک و غیر قابل انعطاف دارند ، بنابراین مدل شما دچار اضطراب است . از او بخواهید دست و پای خود را کمی تکان دهد و با کمی نرمش ، تنش و اضطراب و خشکی و گرفتگی را از بدن او دور کنید .

4 – دست و پا را در جهت و پرسکپتیو مشابه با چهره قرار دهید .

به جز در شرایط خاص که هدفی غیر از نمایش چهره یا بدن مدل دنبال میشود ، همیشه تلاش کنید تا دست و پا هم جهت و هم ردیف چهره و بدن مدل قرارداشته باشند . رعایت پرسپکتیو امری ضروری است زیرا اگر دست و پا نسبت به بدن مدل به دوربین نزدیکتر باشند ، آنگاه آنها بزرگتر از سایر قسمت های بدن دیده می شوند . دورتر شدن دست و پا از دوربین نیز باعث کوچکتر نشان دادن آنها نسبت به اندازه طبیعی خواهد شد .

آموزش عکاسی مدلینگ

5 – از بازوها برای تقویت چهره استفاده کنید .

اگر تمایل دارید تا چهره مدل در کانون دید و توجه قرار داشته باشد از بازوها برای تقویت آن استفاده کنید . همانند تصویر فوق ؛ بازو ها می توانند به شکل یک فریم ( قاب ) برای چهره عمل نمایند . در ژست های نشسته نیز با ترکیب نمودن حالت های دست و پا به آسانی می توان فریم هایی زیبا برای نمایش بهتر چهره مدل به دست آورد .

آموزش عکاسی

6 – زاویه سازی کنید .

با استفاده از بازو ؛ آرنج ، زانو و انگشتان سعی کنید زوایا و خطوط شکسته زیادی را در ژست مدل به وجود آورید . توجه به زاویه ها و خطوط شکسته در عکاسی مد و فشن یکی از  اصول بسیار مهم است و زمانی که شما تعداد زیادی از این خطوط را در درون تصویر به وجود می آورید در واقع  مخاطب خود را برای مدت زمان بیشتری با خطوط درون تصویر درگیر می نمایید .

آموزش عکاسی پرتره

7- از تکنیک زاویه دید دوربین استفاده کنید .

زمانی که از زاویه دید موازی با سوژه استفاده می کنید ، دست و پاها به صورت کمی بزرگتر دیده می شوند . همانگونه که مدل باید بهترین خطوط و زاویه ها را در زمان ژست گرفتن به وجود آورد ، بنابراین شما نیز باید از زاویه دید مناسب برای عکاسی از هر ژست استفاده کنید . برای کشیده تر نشان دادن پاها ، از زاویه دید پایین استفاده کنید . در این حالت مدل شما کمی لاغر تر و قد بلند تر دیده خواهد شد .

در دوره های آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ به طور کلی این نکته را به خاطر داشته باشید که ژست دادن به مدل به مقدار زیادی بازی با خطوط و زاویه ها است و زمانی که مدل شما به خوبی قادر باشد تا خطوط و زاویه های مناسب را به وجود آورد ، شما نیز با استفاده از یک زاویه دید مناسب بهترین حالت را از  ژست او به دست خواهید آورد .

 

 

 

 

۵
از ۵
۲۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش