​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

چگونه همیشه ایده‌ های جدید برای عکاسی داشته باشیم ؟

 

اگر همیشه به یک سبک و با یک شیوه عکاسی کنید ، بعد از مدتی عکاسی کردن برای شما به یک حرفه خسته کننده تبدیل می شود و انجام دادن آن برای شما هیچ لذتی نخواهد داشت . همچنین بعد از مدتی عکاسی کردن ، ایده های شما به بن بست می رسند و دیگر ایده جدیدی برای عکس گرفتن به ذهن شما نمی رسد . زمانی که ایده ای در ذهن نداشته باشید ، علاقه خود به عکاسی را نیز به مرور از دست خواهید داد. امروزه مشتریان عکاسی پیگیر کار های عکاسان در شبکه های اجتماعی هستند و اگر فعالیت جدیدی را از شما نبینند ، علاقمندی خود نسبت به شما را از دست می دهند . شما باید همیشه تاکتیک های جدیدی را برای مشتاق نگه داشتن مستریان خود داشته باشید و بنابراین باید همیشه توانایی ها و خلاقیت های عکاسی خود را ارتقا دهید .

 

در این مطلب ، نکات و راهکار هایی را مورد اشاره قرار می دهیم که به شما کمک می کنند تا همیشه ایده ها و راهکار  های جدیدی برای عکاسی کردن در دسترس خود داشته باشید .

زمان روز

همیشه در یک ساعت به خصوص از شبانه روز عکاسی نکنید. سعی کنید تا تمامی ساعت های طول روز را برای عکاسی کردن امتحان کنید . به طور خاص زمان های صبحگاهی بعد از طلوع آفتاب و زمان های عصرگاهی نزدیک به غروب آفتاب را برای عکاسی کردن در نظر داشته باشید.

در صورتی که قادر به کنترل شدت نور و سایه های تند و تیز ساعت های میانی روز هستید ، این ساعت ها را نیز برای عکاسی کردن می توانید انتخاب کنید. به طور کلی تفاوت حالت های نور در ساعت های مختلف روز ، حالت های متنوع تری را در درون تصویر شما به وجود می آورند.

آموزش عکاسی پرتره

شرکت در چالش ها و مسابقات

به دست آوردن مهارت ها همیشه کافی نیست . برای اینکه در یک بازار به شدت رقابتی دوام آورید لازم است تا مهارت های خود را به چالش بکشید . در هر زمان مناسب ، ار چالش ها و مسابقات عکاسی شرکت کنید و سعی کنید تا مهارت های خود را در معرض مقایسه با آثار و مهارت های دیگران قرار دهید .

از شهر های مختلف بازدید کنید.

مسافرت کنید و سعی کنید تا با لوکیشن های عکاسی در شهر ها و روستاهای مختلف آشنا شوید . سبکهای معماری ، لایف استایل و زندگی روزانه و شبانه موجود در شهر های مختلف ، ایده های مختلف فراوانی را برای عکاسی کردن در اختیار شما قرار می دهند.

کلاس عکاسی

در باغ وحش عکاسی کنید.

اگر تصور می کنید که عکاسی در باغ وحش آسان است سخت در اشتباه هستید. در یک باغ وحش شما باید موانع زیادی را پشت سر بگذارید تا بتوانید از سوژه خود عکاسی کنید. همچنین عکاسی از سوژه های به شدت متحرک در فضا ها و قفس  ها ، قدرت شما در به  کار گیری سریع دوربین و لنز را به چالش می کشد. همچنین این محیط به شما کمک می کند تا زاویه دید و اندازه نماهای مناسب را به سرعت تشخیص دهید و از آنها استفاده کنید.

در اینترنت جستجو کنید.

سعی کنید تا سایت های مرتبط با فعالیت های عکاسی را بشناسید و با جامعه عکاسی در سراسر جهان در ارتباط باشید. آثار عکاسان از شهر ها و کشور های مختلف را بررسی کنید و از خلاقیت های آنها در جهت ایده پردازی های جدید استفاده کنید .

آموزشگاه عکاسی

در مسابقات سرعت شرکت کنید.

عکاسی از سوژه های بسیار پر سرعت در یک مسابقه سرعت امکان پذیر است. اینکه بتوانید یک سوژه بسیار پر سرعت را در حالتی کاملا شارپ به تصویر بکشید ، یک مهارت بسیار سطح بالا به شمار می آید.

در میان جمعیت عکاسی کنید.

عکاسی کردن در مکان های شلوغ و پر چمعیت یک چالش واقعی است. عکاسی خیابانی یکی از معروفترین سبکهایی است که در آن برای عکاسی کردن در یک مکان شلوغ و پر رفت و آمد به چالش کشیده می شوید. سعی کنید تا مهارت عکاسی در مکان های پر ازدحام را به دست آورید.

آموزشگاه عکاسی پرتره

به محصولات و بسته بندی های تبلیغاتی دقت کنید.

در محصولات تبلیغاتی اصول و قوانینی رعیات می شوند که به طور کامل با فرایند های جذب مشتری در ارتباط می باشند. سعی کنید تا نکات و ریزه کاری  های موجود در بسته بندی های تبلیغاتی را به دست آورده و از آنها در جهت تقویت بازار و افزایش درآمد خود استفاده کنید . این روش یکی از بهترین راهکار ها برای تقویت هوش تجاری عکاسان به شمار می آید.

فیلم ببینید .

فیلمهای خوب دنیای سینما را تماشا کنید. آثار سینمایی ارزشمند حاوی نکات بسیار زیادی در زمینه به تصویر کشیدن صحنه ها و سوژه های مختلف هستند. استفاده از رنگ ها و کنتراست ها ، زاویه های دید دوربین ؛ اندازه نماها ، توجه به پس زمینه و پیش زمینه ها و ... از جمله نکاتی هستند که در آثار سینمایی آنها را به دقت می توان بررسی نمود.

از لنز و دوربین های مختلف استفاده کنید .

اگر عادت کرده اید تا همیشه از یک لنز و دوربین خاص استفاده کنید ، این عادت را به سرعت ترک کنید. شما باید بتوانید تا از امکانات موجود در دوربین ها و لنز های مختلف استفاده کنید . دوربین های حرفه ای دارای گزینه های تخصصی بسیار زیادی هستند و هر یک از آنها به شما کمک می کنند تا عکسهایی با ویژگی های متفاوت را به دست آورید. در صورتی که با لنز ها و دوربین های مختلف آشنایی ندارید از یک مربی آگاه در این زمینه کمک بگیرید .

فتوشاپ را بیاموزید.

ویرایش تصویر یکی از ضرورت های عکاسی دیجیتال است و نرم افزار فتوشاپ به شما کمک می کند تا عکس های کاملا زیبا و بدون نقص را به مشتریان خود ارایه دهید. امروزه یاد گرفتن کار با فتوشاپ یکی از واجب ترین مهارتهایی است که هر عکاس باید به دست بیاورد.

عکاسی مدلینگ انجام دهید.

عکاسی مدلینگ دروازه ورود به دنیای عکاسی مد و فشن است. این یکی از اصلی ترین مهارت هایی است که باید به دست بیاورید و در صورتی که آنرا به خوبی انجام دهید به سرعت به پاداش نقدی آن دست خواهید یافت . امروزه عکاسی مدلینگ یکی از پر طرفدار ترین شاخه های عکاسی تجارتی است و به شما کمک می کند تا در دنیای بزرگ عکاسی به سرعت شناخته شوید.

بلاگری کنید.

در شبکه های مجازی حضور فعال داشته باشید و با مشتریان و افراد علاقمند به خود تماس مستقیم و بدون واسطه ایجاد کنید. مطالب آموزشی و یا حتی سرگرم کننده را انتشار دهید و در هر زمان ممکن ، اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان خود قرار دهید .

کتاب بخوانید.

مطالعه و کتاب خواندن علاوه بر ایجاد آرامش روحی و روانی به شما امکان می دهد تا تکنیک های جدید و مهارت های حرفه ای جدیدتری را به دست آورید.

 

تهیه و تنظیم : فرهاد مولایی - آموزشگاه عکاسی پرتره 

 

 

 

۵
از ۵
۲۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش