​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

3 تکنیک خلاقانه برای عکاسی پرتره

 

امروزه به لطف تلفن های هوشمند ، دوربین های عکاسی پیشرفته ، نرم افزار ها و شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام ، تولید محتوای تصویری در شکل عکس اهمیت فوق العاده زیادی یافته است و تهیه و تولید عکسهایی که رنگ بوی خلاقانه داشته باشند و با سایر آثار ارایه شده در شبکه های اجتماعی متفاوت باشند ، به یک امر چالش برانگیز تبدیل شده است . در این مطلب برخی از نکات خلاقانه برای تهیه عکس های پرتره را مورد اشاره قرار داده ایم و البته شما می توانید این نکات را تمرین کرده و نتایج دلخواه خود را به دست آورید.

آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ

روش اول

در تصویر فوق ، عکاس تلاش نموده است تا با استفاده از رنگ های گرم و عوامل و تجهیزات موجود در محیط ، یک پرتره نسبتا حرفه ای را از خود ثبت کند . در این عکس ، کنتراست موجود در میان خطوط سمت چپ عکس بسیار چشم نواز بوده و بازتاب ملایم نورها از سمت راست آن چشم انسان را به سمت میانه تصویر هدایت می کنند. کادر بندی و ترکیب بندی این عکس در وضعیت فوق العاده ای قرار دارد.

روش انجام این تکنیک :

عکاس تلاش نموده است تا چهره مدل را رو به سمت تابلو نور نئون یک مرکز خرید شهری قرار دهد به گونه ای که نور تابلو به صورت سوژه بتابد . همچنین عکاس با استفاده از یک منشور شیشه ای بازتاب های نور نرم به سمت صورت سوژه را به وجود آورده است . برای به وجود آوردن این بازتاب ها ، منشور از قسمت پایین سمت راست نگه داشته شده و بازتاب های نور به سمت بالا انجام شده اند . لباس مدل نیز در تطابق با حالت ها و تنالیته رنگهای گرم درون کادر بندی ، انتخاب شده است . در انتخاب نوع لباس باید دقت نمود که بافتها و الگوها و کنتراست های رنگی در تطابق با حالت کلی انتخاب شده برای عکس باشند.

نکته مهم : استفاده از منشور موجب می شود که بازتابهای نور به سمت یک طرف از کادر بندی به وجود آیند . در شرایطی که یک سمت از کادر بندی شما بدون استفاده و ساده باقی مانده است ، برای ایجاد جذابیت بیشتر در آن از این تکنیک استفاده کنید .

آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ

روش دوم :

تصویر بالا یکی از عکس های خلاقانه و تکنیکی است که به ندرت در شبکه های اجتماعی نظیر آن را می توان پیدا کرد و اگر شما به تکنیک انجام آن مسلط باشید ، از جمله معدود افرادی خواهید بود که به این روش خلاقانه مسلح شده اید. در این تصویر تلاش شده است تا حالتی از امواج خروشان را به شکل انتزاعی در درون کادر بندی به وجود آوریم . همچنین تلاش شده است تا چهره سوژه به صورت مطلوب نمایش داده شود .

روش انجام این تکنیک :

عکاس قصد داشته است تا نمایی از امواج خروشان دریا را در درون تصویر خود به شکل انتزاعی به وجود آورد . با استفاده از یک دستگاه پروژکشن تصویر ؛ اسلاید نمایش امواج بر روی دیوار منعکس شده است و در مرحله بعد سوژه را در میان کادر قرار داد و با تنظیم اسلاید تلاش شده تا صورت سوژه به نحو موثری دیده شود . تنظیمات دوربین به گونه ای صورت گرفته است که حالت کاملا فریز و ثابت در درون تصویر دیده شود .

استفاده از اسلاید ها به عنوان یک روش برای بازتاب شکل های خاص در پس زمینه عکس ، یک روش نسبتا قدیمی است و انواع مختلفی از تصاویر و پس زمینه های اسلایدی وجود دارند که با استفاده از دستگاه های پروژکشن می توان آنها را روی دیوار یا هر فضای دیگر منعکس نمود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه از این تکنیک لازم است تا زمان مناسب را برای شات های آزمایشی اختصاص دهید آموزش عکاسی پرتره و مدلینگ

روش سوم:

استفاده از تقارن یک روش ساده اما بی نهایت دوست داشتنی در کادر بندی و ترکیب بندی عکاسی می باشد و همانگونه که در تصویر فوق مشاهده میشود برای ایجاد عکس های مینیمالیستی استفاده از تکنیک تقارن ، تاثیرات شگفت انگیزی را به وجود می آورد . این یک روش بسیار جذاب است که در آن با استفاده از تمامی عوامل موجود در محیط می توان به یک شات و نمای معمولی ، حالتی کاملا شگفت انگیز و خلاقانه بخشید .

روش اجرای این تکنیک :

تصویر بالا در یک دالان آینه کاری شده با کف بازتاب دهنده نور به ثبت رسیده است . بازتاب آینه ها و بازتاب به دست آمده از قسمت کف زمین در کادر بندی به دو نیم تقسیم شده است . با استفاده از یک لنز واید و با قرار دادن سوژه در مرکز کادر تصویر ، تلاش شده است تا سوژه قسمت کمتری از کادر را به خود اختصاص دهد ( مینیمالیسم ) و در عوض با تقسیم محیط به دو قسمت کاملا مساوی در کادر بندی ، حالت تقارن قسمت بالا و پایین سوژه به خوبی ایجاد شده است . در مرکزیت این تقارن ، چشم انسان به سمت سوژه درون کادر کشیده میشود و سایر خطوط و الگوهای به وجود آمده در درون کادر تصویر نیز ، همین وظیفه هدایت کنندگی را به خوبی انجام می دهند .

نکته مهم : برای به دست آوردن یک تقارن مطلوب ، تنظیم زاویه دید دوربین و تنظیم محل قرار گیری سوژه ، اهمیت فوق العاده زیادی دارد. این شات با زاویه دید از پایین ( Low Angel ) ثبت شده است و دوربین در محلی پایین تر از چشم سوژه قرار دارد.

تهیه و تنظیم : فرهاد مولایی - وبسایت جامع آموزش عکاسی پرتره و  عکاسی مدلینگ 

 

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش