​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir
​عکاسی مدلینگ
اگر شما به تازگی به حرفه عکاسی مدلینگ علاقمند شده اید و نمی دانید که از کجا باید شروع کنید ، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. عکاسی مدلینگ یکی از جذاب ترین سبکهای عکاسی است و در بسیاری از کشورهای جهان تعداد زیادی از عکاسان برای به دست آوردن شهرت و درآمد بیشتر وارد بازار کار این سبک از عکاسی می شوند. حتی امروزه تعداد زیادی از آژانس های مدلینگ نیز تاسیس شده اند که در کنار عکاسان به ارایه خدمات بیشتر در این بازار مشغول شده اند .

عکاسی مد یکی از زیرشاخه های بسیار محبوب عکاسی است که دارای حالتهای خلاقانه و بسیار رقابتی می باشد. مدت‌ها قبل از اینکه رسانه‌های اجتماعی تبدیل به یک چیز شوند، عکاسی به طراحان مد این آزادی را می‌دهد تا خلاقیت‌های خود را به مخاطبان بیشتری بشناسند و به مردم این امکان را می‌دهد تا از آخرین موارد اضافه شده به دنیای مد به‌روز باشند.
به دلیل تصویر پر زرق و برق و اهمیت تجاری آن، عکاسی مد در طول سال ها به تنهایی به یک صنعت تبدیل شده است. بسیاری از عکاسان مد با استعداد در این ژانر موفق شده اند، اما شغل آنها به مهارت، تکنیک و یک "چشم خلاق" زیادی نیاز دارد.

 به بیان دقیقتر عکاسی مدلینگ  یکی از ژانرهای عکاسی پرتره است که  در آن به نمایش لباس و سایر اقلام مد و بیشتر اوقات مد لباس پرداخته می شود . این سبک از عکاسی به طور معمول شامل عکاسی از مدل های زن یا مرد است که یک مدل لباس را  پوشیده اند و در یک استودیوی عکاسی یا یک محیط بیرونی از آنها عکاسی می شود.

این سبک از عکاسی به میزان زیادی با  صنایع پوشاک و مد در ارتباط است ، ولی در هر صورت امروزه بخشهایی از عکاسی مدلینگ به میزان زیادی با صنایع زیبایی و آرایشگری نیز تلفیق شده و در هر زمان که از عکاسی مدلینگ صحبت می شود ، عکاسی از محصولات بیوتی و میکاپ نیز به عنوان زیر شاخه های آن در نظر گرفته می شوند.

عکاسی مدلینگ  اغلب به منظور تهیه عکس برای تبلیغات یا مجلات معتبر مانند Vogue، Vanity Fair یا Elle انجام میشده است . اما امروز این سبک از عکاسی  به یک روش ضروری برای طراحان لباس و محصولات آرایشی تبدیل شده است تا آنها بتوانند آثار خود را به عموم مردم برسانند. عکاسی مدلینگ  زیبایی‌شناسی خاص خود را توسعه داده است که در آن انواع لباس‌ها و مدها به وسیله تکنیک های  خاص عکاسی به شکل پر زرق و برق تری به دید عموم مردم می رسند.
تاریخچه عکاسی مدلینگ :
عکاسی مدلینگ  از اولین روزهای  ابداع عکاسی وجود داشته است. اگر چه نخستین عکسها از انسان ها ،  عکس باقی مانده توسط Nicéphore Niépce در سال 1826 بوده اند ، اما مدت کوتاهی بعد از اختراع هنر عکاسی ، مردم از عکاسی برای نمایش مدل لباسهای خود استفاده کردند.

در آغاز سال 1856، ویرجینیا اولدوینی، کنتس دی کاستیلیونه، که یکی از اشراف و نجیب زادگان در دربار ناپلئون سوم بود ، پیر-لوئیس پیرسون، از عکاس دربار امپراتوری خواست تا به او کمک کند تا 700 عکس مختلف با مدل های مختلف لباسهای درباری از او خلق کند. این اولین عکسهای تاریخ عکاسی مدلینگ بودند که در دربار امپراطوری فرانسه خلق می شدند و مدت کوتاهی پس از آن عکاسی مدلینگ به یکی از پر آوازه ترین سبکهای عکاسی در سراسر جهان بدل گشت .
تاریخچه عکاسی مدلینگ و تکامل آن منعکس کننده ارزش های اجتماعی و شرایط تاریخی است که به طور مداوم در حال تغییر می باشند. در دهه‌های 1950 و 1960، پس از پایان جنگ جهانی دوم، بسیاری از طراحان جدید در سراسر جهان ظهور کردند و مدل‌های مد و فشن  نیز اهمیت بسیار بیشتری برای نمایش محصولات پیدا کردند.

رویکردهای جدیدی برای عکاسی به وجود آمد و برخی از محبوب‌ترین نام‌ها در عکاسی مد اثر خود را در تاریخ ثبت کردند. در اواسط دهه 1950، نماهای رسمی و ژست استودیویی دهه‌های قبل جای خود را به زیبایی‌شناسی روان‌تر و خودانگیخته‌تر داده بود که بر اکشن و حرکت تأکید بیشتری داشت.
همانگونه که اشاره شد ، اولین عکس‌های مدلینگ  را می‌توان در دهه 1850 در دربار ناپلئون سوم ردیابی کرد که نشان‌دهنده سبک لباس پوشیدن ثروتمندان فرانسه است. با این حال، عکاسی مد تا اوایل قرن بیستم  بود که شروع به خودنمایی کرد و این درست زمانی بود که عکاسی مدلینگ برای مخاطبان گسترده‌تری قابل دسترسی شد.
در دهه 1970، تغییرات اجتماعی به طور کلی - و فمینیسم به طور خاص - بر نحوه بازنمایی زنان و مد تأثیر گذاشت. عکاسان زن بیشتری مانند سارا مون، دبورا توربوویل و ایو آرنولد، روایت‌های زنانه و دیدگاه‌های تازه‌ای را به مجلاتی مانند ووگ و بازار هارپر آورده‌اند. در دهه 1980، نقش عکاسان مد اهمیت فزاینده ای پیدا کرد زیرا کمپین های تبلیغاتی نقش مهمی در تبدیل مد به یک صنعت پررونق بین المللی ایفا کردند.

در طول چند دهه گذشته، توجه در عکاسی مد از تصویر برند به خلاصه‌های کوتاه و کدهای استاندارد شده برای تاکید بر سبک، تکنیک و خلاقیت منحصربه‌فرد عکاس تغییر کرده است و مرزهای بین اهداف تجاری و هنر مدرن را محو می‌کند.

عکاسان برجسته‌ای از جمله هلموت نیوتن، استیون مایزل، ماریو تستینو، آنی لیبوویتز، بروس وبر، پیتر لیندبرگ، با هنر نمایی خود باعث شدند تا   عکاسان مد مدرن آزادی بیشتری  داشته باشند تا خودشان را بیان کنند و برای هنرنمایی از کلیشههای مرسوم عکاسی به صورت خلاقانه تری عبور کنند.
عکاسی مدلینگ در دوران معاصر :
مطالعه برای تبدیل شدن به یک عکاس مدلینگ
در حالی که ممکن است دوره های عکاسی بی شماری وجود داشته باشد، تسلط بر هنر عکاسی مدلینگ  نیاز به برنامه ها و تخصص خاصی دارد که شانس شما را برای ورود به بازار بسیار رقابتی امروزی افزایش می دهد. چه بخواهید از مد استایل خیابانی، تصاویر پشت صحنه یا نمایش های کت واک عکاسی کنید،
 
هنرجویان دوره های عکاسی مدلینگ  آخرین گرایش‌های عکاسی مد را از طریق تکنیک‌های نورپردازی، لوازم جانبی، ژست‌ها و وسایل، تبدیل نظریه به تفکر خلاق و سبک منحصر به فرد معاصر، و همچنین تحقیق در مورد تعامل بین مد، طراحی و هنر با نگاه کردن به لحظات کلیدی در عکاسی مد، کشف خواهند کرد.
مدل کیست ؟ به چه افرادی مدل می گویند ؟
مدل فردی است که نقشی را برای تبلیغ، نمایش یا ارایه بصری محصولات تجاری (به ویژه برای نمایش لباس‌های مختلف در عکاسی مدلینگ) بر عهده دارد و یا به عنوان یک ابزار کمک بصری برای افرادی که آثار هنری خلق می‌کنند ، یا برای عکاسی ژست می‌گیرد. اگر چه اغلب تصور می شود که مدل ها عموما زن هستند اما امروزه مرد ها و یا حتی کودکان نیز در بازار کار عکاسی مدلینگ مورد استفاده قرار می گیرند ، مخصوصاً برای مدل‌سازی لباس. مدل ها ممکن است به صورت حرفه ای یا معمولی و بدون دستمزد کار کنند.
مدلینگ اصطلاحی است که از زبان انگلیسی آمریکایی گرفته شده است و نوعی هنر نمایشی است که به طور معمول متفاوت از سایر انواع اجرای عمومی مانند بازیگری یا رقص در نظر گرفته می شود. اگرچه تفاوت بین مدلینگ و اجرای سایر هنرهای نمایشی همیشه مشخص نیست، اما در هر صورت تا آنجا که به بحثهای عکاسی مربوط می شود ، حضور در یک فیلم یا یک نمایشنامه را عموماً به عنوان "مدلینگ" نمی توان در نظر گرفت.

به طور مشابه، ظاهر شدن در یک تبلیغات تلویزیونی نیز به طور کلی مدلینگ محسوب نمی شود.برای افرادی که در صنعت مدلینگ مشغول به کار می شوند ، عموما  صحبت کردن یا ایفای نقش از روی یک نمایشنامه در نظر گرفته نمی شود.  مدل هایی که برای عکاسی مدلینگ استفاده می شوند نمی توانند نظرات شخصی خود را در یک جلسه عکاسی دخالت دهند و حالت های چهره و احساسات آنها نباید تاثیری در خروجی کار عکاس ایجاد کند .

انواع سبکهای عکاسی مدلینگ عبارتند از: عکاسی مد، عکاسی تناسب اندام ( فیتنس ) ، عکاسی فاین آرت، عکاسی از بدن ، عکاسی از مدل های تبلیغاتی و تجاری. تصاویر مدل‌ها در قالب‌های رسانه‌ای مختلف از جمله: کتاب، مجلات، فیلم، روزنامه، اینترنت و تلویزیون ارائه می‌شوند.
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش