​​وبسایت عکاسی و آموزش عکاسی فرهاد مولایی

آدرس ما
تهران، جنت آباد
با ما در ارتباط باشید
​farhad@farhad1.ir

​دانلود دفترچه راهنمای فارسی دوربین

بسیاری از شرکت های تولید  کننده کالاهای الکترونیکی یک راهنمای کاربری و استفاده از دستگاه را به همراه محصول خود ارایه می دهند . شرکت های تولید کننده دوربین های عکاسی نیز از قدیم الایام یک جلد دفترچه راهنمای دوربین را به همراه محصول خود ارایه می نمودند و این دفترچه علاوه بر نکات فنی کار با دوربین به مقدار زیادی روشهای عکاسی با آن دستگاه را نیز بیان می داشته اند .

بزرگترین شرکت های تولید کننده دوربین نظیر شرکت Canon , Nikon و Sony که محصولات عکاسی و تصویر برداری آنها به مقدار زیادی در بازار ایران ارایه می شوند نیز دفترچه راهنمای محصولات خود در درون جعبه دوربین قرار می دادند و این دفترچه راهنمای پاسخگوی بسیاری از نیاز ها و مشکلات کاربران در زمان استفاده از دوربین می بوده است .

امروزه با توجه به گرانی کاغذ و توجه به مسائل زیست محیطی ناشی از قطع درختان برای تولید کاغذ ، شرکت های تولید کننده دوربین از ارایه دفترچه راهنمای کاغذی و چاپ شده خودداری نموده و دفترچه راهنمای کار با دوربین را در قالب یک فایل PDF روی سایت شرکت قرار می دهند . امروزه تقریبا تمامی کاربران دوربین های عکاسی برای تهیه دفترچه راهنمای دوربین خود باید به سایت شرکت تولید کننده دوربین مراجعه نموده و آنرا باید دانلود کنند .
مشکل عدم ترجمه به فارسی

اما استفاده از دفترچه راهنمای دوربین عکاسی به همین سادگی و آسانی که بیان شده ، نیست . یک دفترچه راهنمای کار با دوربین ؛ در واقع یک کتابچه تخصصی است که در درون آن به مقدار زیادی فناوری و نکات مهم عکاسی و کار با دوربین به صورت ویژه توضیح داده شده است .

حتی اگر به زبان نوشتاری دفترچه راهنمای کار با دوربین خود آگاهی داشته باشید ؛ اما باز هم تعداد زیادی از اصطلاحات و نکات تخصصی در درون این دفترچه راهنما وجود دارند که فهمیدن صحیح آنها ممکن است دشوار باشد .

همچنین به دلیل تخصصی بودن نکات ارایه شده در دفترچه راهنمای کار با دوربین ، این کتابچه از جمله سخت ترین متون برای ترجه به زبان فارسی هستند و وجود تعداد زیادی از کاراکتر های تخصصی در درون متن ، موجب شده است تا مترجمین نسبت به ترجمه این متون به زبان فارسی ، تمایلی نشان ندهند .

برای ارایه یک ترجمه تخصصی و دقیق از دفترچه راهنمای کار با دوربین ، مترجم علاوه بر تسلط به زبان مبدا ، با نکات عکاسی ، کار با دوربین و اصطلاحات موجود در عکاسی و نورپردازی ؛ به مقدار زیادی باید آشنایی داشته باشد .

با توجه به شرایط و موارد بیان شده در فوق ؛ تاکنون تعداد زیادی از دوربین ها و تجهیزات عکاسی از شرکت های مخختلفی وارد ایران شده اند و متاسفانه ، هیچ یک از دستورالعمل ها و راهنمای کار با این دستگاه ها به زبان فارسی ترجمه نشده اند .

فرهاد مولایی با برخورداری از تحصیلات دانشگاهی تا مقطع کارشناسی ارشد در زمینه مترجمی زبان انگلیسی و همچنین با توجه سابقه و تخصص در زمینه عکاسی ، کار با دوربین و سابقه سالها تدریس تحت لیسانس بزرگترین کمپانی های وارد کننده دوربین در ایران ؛ نسبت به ترجمه تعداد زیادی از دفترچه راهنمای کار با دوربین های عکاسی اقدام نموده است و در این وبسایت شما می توانید هر یک از محصولات مورد نظر خود را پیدا کرده و دفترچه راهنمای فارسی کار با دوربین خود را به آسانی خریداری نموده و دانلود نمایید.

وبسایت آموزش عکاسی فرهاد مولایی به همراه برخی از سایت های همکار، دانلود دفترچه راهنمای دوربین پس از خرید اینترنتی را امکان پذیر نموده است .

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش